کد خبر 213557
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

مددجویان بانه‌ای برق تولید می‌کنند

مددجویان بانه‌ای برق تولید می‌کنند

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از نصب تعدادی دستگاه نیروگاه خورشیدی (فتوولتاییک) ۵ کیلوواتی بر پشت بام خانه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خبرداد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صلاح‌الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه بابیان اینکه راه‌اندازی هر سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه در بردارد، اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد امام و پرداخت تسهیلات از سوی این نهاد مردمی با همکاری بانک‌های سطح استان، تعدادی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات ویژه مددجویان کم برخوردار بخش خانگی، در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این اقدام در راستای طرح برکت آفتاب با هدف کمک به خودکفایی مددجویان و توسعه انرژی‌های پاک و پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شد.

قادری اضافه کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها بصورت تضمینی در مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و باز پرداخت تسهیلات از محل در آمد این نیروگاه است و مددجویان پس از نصب و اتصال به شبکه توزیع برق در فاصله هر دو ماه یکبار بر اساس نرخ و تعرفه آزاد، میزان برق تولیدی خود را که وارد شبکه نموده اند محاسبه و از طریق حساب بانکی دریافت خواهند کرد؛ تا علاوه بر مزایای مترتب، از در آمد ثابت هر دو ماه یکبار برخوردار گردند و زمینه ساز توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در پایان با تاکید بر نقش مطلوب انرژی‌های تجدید پذیر در کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و حفظ محیط زیست گفت: توسعه این انرژی‌ها ضمن توجیه فنی، اقتصادی و رونق کسب و کار، موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای، تلفات و اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیرعامل خواهد شد.

لازم به ذکر است اجرای این طرح در سطح مدیریت برق شهرستان‌های تابعه این شرکت فعال بوده و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد(ر ه) می‌توانند از این ظرفیت و فرصت ایجاد شده بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha