کد خبر 213548
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تراکتور در سودای کسب سهمیه چهارم لیگ قهرمانان آسیا

تراکتور در سودای کسب سهمیه چهارم لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال تراکتور امروز به مصاف الشارجه می‌رود تا دیدار لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی آف را برابر این تیم برگزار کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ قهرمانان آسیا بعد از یک سال تعطیلی و در فرمتی جدید و شکل و شمایلی متفاوت با گذشته از امروز در مرحله پلی آف فعالیتش را شروع خواهد کرد و تراکتور تبریز به عنوان نماینده فوتبال ایران در این مرحله از رقابت‌ها در خانه میزبان الشارجه امارات است و برای کسب سهمیه دور گروهی مسابقات باید از سد حریف خود عبور کند.

لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته به دلیل برگزاری جام جهانی در کشور قطر، برگزار نشد و دور جدید مسابقات با کمی تغییرات و به صورت تلفیقی از تیم‌های صعود کننده هر دو سال از کشورهای مختلف برگزار می‌شود و برای فوتبال ایران هم طبق برنامه از پیش تعیین شده مقرر شده بود قهرمان دو فصل مسابقات لیگ برتر و دو فصل مسابقات جام حذفی جواز حضور در بازی‌ها را کسب کنند.

در این میان تیم فوتبال پرسپولیس به واسطه قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی سهمیه اول و قطعی فوتبال ایران را کسب کرده و استقلال که قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها بود مجوز حرفه‌ای را کسب نکرده و سهمیه‌اش سوخت. نساجی مازندران به عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال در فصل گذشته سهمیه مستقیم دیگر را کسب کرده و سپاهان هم نایب قهرمان این فصل و تیم سوم فصل گذشته بود که سومین سهمیه را تصاحب کرد و بدین ترتیب تراکتور که تیم چهارم امسال بود چهارمین نمانده ایران شد که به شکل غیر مستقیم و از طریق پلی آف می‌تواند شانس خود را برای حضور در این بازی‌ها امتحان کند و امروز و در پایان تقابل با الشارجه مشخص می‌شود سهمیه چهارم فوتبال ایران رقم می‌خورد یا نه. به این بهانه به بررسی وضعیت و شرایط دو تیم می‌پردازیم:

تراکتور

شاگردان پاکو خمز تیم خوب و مجهزی برای فصل جدید رقابت‌های فوتبال فراهم کرده و راهی مسابقات کردند و کارشناسان و اهالی فوتبال از آنها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جدید رقابت‌ها یاد می‌کنند ولی شکست در دو دیدار ابتدایی فصل جدید کمی آنها را در موضع ضعف و تردید نسبت به توانایی‌هایشان قرار داده است. این نکته هم شایان ذکر است که دو تقابل ابتدایی تراکتور مقابل دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان و پرسپولیس رقم خورده و این تیم از لحاظ فنی عملکرد بدی در دو دیدار خود ارائه نداده است.

ستاره‌های ترکیب تراکتور را می‌توان در فاز دفاعی شجاع خلیل زاده و عارف آغاسی دانست و کمی جلوتر ریکاردو آلوز در خط میانی و خیمنز و حسین‌زاده در خط حمله چهره‌های شاخص این تیم هستند.

سرخپوشان تبریزی در این دیدار محمد نادری، بهزاد سلامی و مهدی عبدی را در اختیار نخواهد داشت اما بازگشت صفا هادی، بهترین خبر برای پاکو خمس خواهد بود و او هافبک دفاعی تخصصی تیمش را در اختیار خواهد داشت.

نکته مهم اینکه تراکتور در دو بازی اخیر تغییرات مختلفی داشته که نشان می‌دهد باتوجه به جدایی چند بازیکن و خرید نفرات متعدد، خمس هنوز به ترکیب مورد علاقه خود نرسیده و نیاز به زمان بیشتری دارد.

ترکیب احتمالی تراکتور در بازی با الشارجه:
حسین پورحمیدی، سعید کریم‌آذر، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، امیرحسین حسین‌زاده، محمد قنبری، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز

الشارجه

الشارجه به لطف قهرمانی در ۲ فصل قبل امارات راهی مرحله پلی‌آف آسیا شد. این تیم فصل گذشته در رتبه هفتم لیگ امارات قرار گرفت. الشارجه که لقب پادشاه را در امارات دارد به دنبال ششمین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا است. بهترین نتیجه این تیم در ۵ دور قبلی حضور در آسیا به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، جایی که این تیم موفق شد در اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند اما با شکست سنگین ۱۱ بر ۲ در دو بازی رفت و برگشت برابر سئونگنام کره‌جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

کاسمین اولاریو سرمربی پرافتخار رومانیایی هدایت این تیم را بر عهده دارد. او که سابقه قهرمانی در لیگ‌های رومانی، عربستان، امارات، قطر و چین را در کارنامه خو دارد و شناخت خوبی از فوتبال آسیا دارد. کوستاس مانولاس مدافع ۳۲ ساله یونانی که سابقه حضور در تیم‌های رم و ناپولی ایتالیا را دارد و میرالم پیانیچ هافبک ۳۳ ساله تیم ملی بوسنی و هرزگوین که سابقه حضور در تیم‌های رم، یوونتوس و بارسلونا را در کارنامه خود دارد و پاکو آلکاسر مهاجم ۲۹ ساله اسپانیایی که سابقه حضور در تیم‌های والنسیا، بارسلونا و دورتموند را دارد سه بازیکن شاخص و سرشناس تیم الشارجه هستند که روز سختی را می‌توانند برای شاگردان خمز رقم بزنند.

سابقه تقابل دو تیم

آخرین تقابل الشارجه با نمایندگان ایرانی به تقابل با تراکتور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. مسابقات این گروه را به صورت متمرکز به عهده شهر شارجه امارات بود که تراکتور موفق شد در بازی اول با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست پیدا کند و دیدار دوم آن‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha