کد خبر 213541
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

رتبه ۷ کنکور انسانی: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم /ترجیح دادم خانه درس بخوانم‌

رتبه ۷ کنکور انسانی: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم /ترجیح دادم خانه درس بخوانم‌

رتبه ۷ کنکور انسانی گفت: برای آمادگی در کنکور در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و با توجه به معایب آنها ترجیح دادم خانه درس بخوانم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مرضیه حسنی متولد 1384 در شهر قزوین است که در دبیرستان سمپاد تحصیل کرده و با پشتکار خود موفق به کسب رتبه 7 گروه آزمایشی علوم انسانی در آزمون سراسری سال 1402 شده است.

حسنی با اشاره به میزان مطالعه خود برای موفقیت در آزمون سراسری اظهار داشت: از سال دهم و یازدهم درس‌های پایه همان سال را جمع کردم و از تابستان همان سال به صورت تخصصی‌ تست کار می‌کردم و از تابستان سال دوازدهم هم این درس‌های پایه را جمع‌بندی کرده و تست‌زنی می‌کردم.

رتبه 7 گروه علوم‌انسانی کنکور با بیان اینکه در روزهای مدرسه 7 ساعت و در روزهای تعطیل میانگین 12 ساعت درس می‌خواندم، اضافه کرد: البته برای تفریح هم وقت می‌گذاشتم، اما در سال آخر دبیرستان نسبت به سایر سال‌ها خیلی کوتاه‌تر و محدودتر بود.

حسنی ادامه داد: برای آمادگی در کنکور در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و با توجه به معایب آنها ترجیح دادم خانه درس بخوانم. خانواده‌ها فکر نکنند که هر چه‌قدر پول بیشتری برای کنکور خرج کنند، لزوماً نتیجه بهتری کسب می‌کنند و با وجود اینکه کلاس‌ها و کتاب‌های کمک‌آموزشی می‌توانند کمک‌کننده باشند، اما در این حوزه پشتکار و تلاش حرف اول را می‌زند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عنصر موفقیت در کنکور تلاش و پشتکار است و از آنجا که کلاس های کنکور زمان زیادی را از من می‌گرفت، ترجیح دادم در خانه مطالعه داشته باشم.

این دارنده رتبه 7 آزمون سراسری به تمایل حود برای انتخاب رشته حقوق دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دوسه سالی است که به رشته حقوق و کار وکالت فکر می‌کنم و در کل به حوزه قوانین و مقررات خیلی‌علاقه‌مند هستم.

حسنی مهم‌ترین نکته در موفقیت پشت‌کنکوری‌ها را پایبندی پیوسته به برنامه مطالعه برای کنکور دانست و افزود: از همه مهمتر این است که دانش‌آموز به برنامه‌ای که خودش می‌چیند یا مشاور به او می‌دهد، پایبند باشد.

حسنی با بیان این که کنکور تنها راه موفقیت نیست، گفت: افراد بسیاری بوده‌اند که وارد دانشگاه شده‌اند و در زندگی موفقیتی به دست نیاوردند و افرادی هم هستند که بدون کنکور و دانشگاه به موفقیت دست یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha