کد خبر 213513
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

کوچک‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان!

کوچک‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان!

شرکت چینی Soyes مدتی است که گوشی هوشمندی به‌ نام XS13 با سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده‌ که ابعادی در حدود ۸ در ۴ در 1 سانتی متر داشته و می‌توان لقب کوچکترین گوشی اندرویدی را به آن اعطا کرد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ امروزه بیشتر شرکت‌ها به دنبال عرضه گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگتر هستند اما در این میان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند خیلی کوچک نیز وجود دارد. در همین رابطه مدتی پیش شرکت چینی Soyes از یک گوشی هوشمند با نام XS13 مجهز به سیستم عامل اندروید رونمایی کرده که از آن به عنوان کوچکترین گوشی هوشمند اندرویدی نام برده می‌شود.

مشخصات گوشی Soyes XS13

تاکنون گوشی‌های هوشمندی با ابعاد کوچکتر از XS13 هم معرفی شده‌اند اما هیچکدام به اندازه دستگاه جدید شرکت Soyes کاربردی نیستند. کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان ابعادی معادل 86.4 در 43.8 در 10.2 میلی‌متر داشته و از دو سیم‌کارت و کارت حافظه‌ microSD به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

گوشی کوچک XS13 از باتری 7۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده و به تراشه MTK6580 مدیاتک مجهز شده است. این گوشی به همراه یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 30 دلار عرضه شده است. گوشی کوچک XS13 از سیستم عامل اندروید 6 بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از کارت microSD تا 64 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی آن اضافه کرد.

کوچک‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان!

روی قاب پشتی گوشی Soyes XS13 مجموعه دوربین سه‌گانه قرار گرفته که ظاهراً بعضی از آنها دکوری هستند. دوربین اصلی وضوح 5 مگاپیکسلی داشته و دوربین سلفی هم وضوح 0.3 مگاپیکسلی دارد. وزن گوشی هم به 55 گرم می‌رسد.

همچنین درگاه USB C و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور هم روی بدنه آنجا خوش کرده‌اند. این گوشی کوچک از بنچمارک گیک بنچ 4 هم امتیاز گرفته و در بخش  تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۴۱۶ و ۱۱۳۳ را کسب کرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    خیلی عالیه خداییش من ۱ دونه میخام اش