کد خبر 213473
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نایب رئیس کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

امربه معروف باید در راستای دین باشد نه سیاست/ در مبارزه با بی حجابی با فساد، رانت نیز برخورد شود

امربه معروف باید در راستای دین باشد نه سیاست/ در مبارزه با بی حجابی با فساد، رانت نیز برخورد شود

آصفری با بیان اینکه در کشور نیاز است تا از امر به معروف و نهی از منکر در راستای همان امر به معروف و نهی از منکر دینی استفاده شود،گفت: در مبارزه با بی حجابی لازم است تا با فساد، ارتشاع، اختلاس، رانت و پارتی بازی و حقوق های نجومی و استفاده از جایگاه شغلی و ... نیز برخورد شود.

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص بررسی لایحه حجاب و عفاف گفت: امر به معروف و نهی از منکر فروع دین ماست و به فرموده حضرت علی (ع) همه کارهای نیک در مقابل با امر به معروف مانند یک قطره است، لذا ما نباید از امر به معروف و نهی از منکر استفاده سیاسی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: لازم به ذکر است که در کشور نیاز است تا از امر به معروف و نهی از منکر در راستای همان امر به معروف و نهی از منکر دینی استفاده شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروزه در جامعه، منکرات زیاد است و منکرات فقط بی حجابی نیست؛ منکرات تبیض و ناعدالتی، فاصله طبقاتی در برخی از افراد بخصوص مسئولین با مردم و همچنین منکرات یعنی حقوق های نجومی، رانت، استفاده از جایگاه و پست به نفع اشخاص و وابستگانشان است، بنابراین اگر بخواهیم مردم نظرشان به سمت امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شود باید همه منکرات را در نظر بگیریم نه اینکه صرفا فقط به سراغ حجاب برویم.

نایب رئیس کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشف حجاب یک منکر است و باید با آن برخورد شود اما اینکه ما منکرات دیگر را کنار بگذاریم و صرفا فقط به یک موضع بپردازیم باعث بدبینی و بی اعتمادی مردم خواهد شد.

آصفری عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که لایحه کشف حجاب بایستی یک لایحه دقیق، باشد و اولین مسئله آن در مورد کسانی باشد که ماموریت دارند در اجرای آن شبیه خان، تهاجم و ناتو فرهنگی در جامعه ایجاد کنند.

وی افزود: در بیشترین مراسمی که در کشور انجام می شود از جمله مراسم مذهبی، دینی و ملی این جوانان، زنان و مردان کشور هستند که با هر نوع پوششی با اقتدار و ارق ملی شرکت می کنند، لذا اگر فردی از رو سادگی یا بی اطلاع بودن و یا خانمی بر حسب علاقه خود، اقدامی را انجام داد نباید با وی برخوردی شود که با افرادی که ماموریت دارند تا در جهت کشف حجاب اقدامی را انجام دهند برخورد کنند، این موضوع خیلی به صلاح جامعه نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون مبارزه با کشف حجاب را باید با مردم در میان گذاشته و همه ابعادش را به اطلاع مردم برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید قانونی نوشته شود که دشمن از آن سوء استفاده کند، باید قانونی نوشته شود که در این حالی که اجرایی و عملیاتی شدنش واقعی ست اما در کنار آن فعالیت های فرهنگی نیز صورت گیرد.

وی افزود: ما امروز چندین دستگاه فرهنگی داریم و آنها باید پاسخ بدهند که در حوزه حجاب چه اقداماتی انجام داده اند که امروز بعضا مردم از قوانین اسلامی و دینی حجاب، بی اطلاع هستند. لذا ما معتقدیم که همانگونه که با افراد هنجار شکن بایستی برخورد جدی انجام شود نیاز است تا با افرادی که از ناآگاهی یا بر حسب ذوق خود چنین اقدامی را انجام داده است در حد امر به معروف برخورد کرد نه اینکه برخوردی را که با یک هنجار شکن انجام میدهند با افراد دیگر نیز انجام دهند، اینگونه رفتار ها سبب می شود تا مردم نسبت به آرمانها و دین و حجاب، دل زده شوند.

آصفری با بیان اینکه در همه مراسم دینی، انقلابی و ملی ما همه افراد با هر پوششی حضور دارد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب حفظ نظام اوجب واجبات است. لذا از اقداماتی که می تواند مردم را نسبت به نظام ،انقلاب و دین زده کند همه دستگاه های مانند مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه و... باید پرهیز کنند. بنابر این نیاز است تا در مبارزه با بی حجابی لازم است تا با فساد، ارتشاع، اختلاس، رانت و پارتی بازی و حقوق های نجومی و استفاده از جایگاه شغلی و ... نیز برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha