کد خبر 213411
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

رئیس رسیدگی به امور مساجد:

روز جهانی مسجد روز بازاندیشی در نقش مساجد است

روز جهانی مسجد روز بازاندیشی در نقش مساجد است

حجت الاسلام محمد ابراهیم گفت: روز جهانی مسجد روز بازاندیشی در نقش مساجد است، روزی است که باید توجه اساسی نسبت به مسجد و تفکر اساسی نسبت به کارکرد فرهنگی، مذهبی و آموزشی مساجد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  حیات؛ حجت الاسلام محمد ابراهیم، رئیس رسیدگی به امور مساجد در نوزدهمین اجلاس روز جهانی مساجدگفت: از همه ائمه مساجد که با مجاهدت های خودشان مساجد را با تربیت نسل جوان و ترویج معارف دین، سبک زندگی اسلامی در میان خانواده ها و اهل مساجد فعال و زنده نگه داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: روز جهانی مسجد، روز یادآوری خاطره تلخ و جنایتکارانه صهیونیست ها در به آتش کشیدن خانه مسلمین در مسجد الاقصی است، روزی که در ۲۱ اوت سال ۱۹۶۹ میلادی با به آتش کشیدن مسجد الاقصی دل های مسلمین شکست و بغض و کینه ای نسبت به صهیونیست ایجاد شد.

حجت الاسلام ابراهیم بیان داشت : اکنون در حالی روز جهانی مسجد را برگزار می کنیم که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و روز به روز به شکست آن ها نزدیک تر می شویم.

وی ادامه داد: روز جهانی مسجد روز بازاندیشی در نقش مساجد است، روزی است که باید توجه اساسی نسبت به مسجد و تفکر اساسی نسبت به کارکرد فرهنگی، مذهبی و آموزشی مساجد داشته باشیم.

حجت الاسلام ابراهیم گفت: مسجد محل تربیت، رویش جوانان و شهدایی مثل شهید محسن حججی و شهید مصطفی صدر زاده است، مسجد شهید پرور، تمدن ساز و جامعه پرور است و می تواند نقش خود را در جامعه اسلامی نشان دهد. مسجد کانون اتصال به حضرت حق است، مسجد محل اجتماع ایمان های راسخی است که قطره قطره جمع می شود و تبدیل به سیل عظیم می گردد و این سیل می تواند بنیان ظلم و ستم را از بین ببرد و شجره خبیث را از میان بردارد.

رئیس رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش مسئولان و متولیان مساجد بیان داشت: مسئولان و ما متولیان امر مسجد باید توجه ویژه ای نسبت به نقش مسجد و تاثیر گذاری اسلامی داشته باشیم. مسجد می تواند پایگاه انسان سازی و تمدن سازی باشد.

وی ادامه داد: مسجد پایگاه آموزش قرآن کریم و پایگاه سنت نبوی و حسنی است. مسجد پایگاه حضور خانوادگی در عرصه های اجتماعی و سنگر است، باید توجه ویژه و بیشتری به نقش اساسی مسجد داشته باشیم.

حجت الاسلام ابراهیم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش مساجد گفت: رهبر معظم انقلاب در کلام نورانی خود درباره نقش های اساسی مساجد سخن گفتند، ایشان فرمودند: اگر قرار باشد مسجد اثر گذار باشد لازم است برقرار باشد و برای مخاطبان خاص خود برنامه های خاص داشته باشد. مسجد برقرار مسجدی است که قبل از اذان صبح باز باشد و تا پاسی از شب به مردم خدمات ارائه دهد.

رئیس رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: رهبر انقلاب در باره مسجد فرمودند آباد کردن و زنده نگاه داشتن مساجد یکی از کارهای واجب است. البته ما در سطح کشور نسبت به جمعیتمان، مسجد کم داریم، اما همان هایی که داریم نیز فرمودند بعضی هایش یا بسیارش مامور و فعال نیست، اینکه وقت نماز باز می شود و بعد بسته می شود درست نیست.

حجت الاسلام ابراهیم گفت: بنده بعد از دیدار رهبر با مبلغان افتخار حضور به نزدشان پیدا کردم، رهبر فرمودند به آقایان بگویید به مسجد بروند، بعد فرمودند، انسان واقعا خجالت می کشد که در شهری ساعت چهار بعد از ظهر بخواهد نماز بخواند و جایی باز نباشد. دوستانمان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری طرح مسجد برقرار را ایجاد کردند.

وی افزود: سطوح، شاخص، الزامات و چالش های مسجد برقرار ذکر شد، در آن طرح وظایف ائمه جماعت، خدام، ستاد مرکزی مساجد و هرکسی که در برقراری مسجد ارتباط داشت را تعیین کردند. اگر هر کسی مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد طرح مساجد برقرار به خوبی اجرا می شود.

حجت الاسلام ابراهیم گفت: هر مسجد باید برنامه هایی متفاوتی برای ساعت های مختلف داشته باشد و طبق برنامه ریزی کار انجام بگیرد. باید در این راه تلاش کرد، قطعا سختی ها و الزاماتی دارد، شما عزیزان به عنوان امامان جماعت برنامه ریزی کنید البته لازم است الزامات آن را هم فراهم کرد.امیدوارم بتوانیم نقش و کارکردهای مساجد را به خوبی انجام بدهیم.

رئیس رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر بخواهیم همه راهبرد ها را در یک جا برنامه ریزی کنیم ثمره اش باید این باشد که مسجد باید برقرار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha