کد خبر 213321
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

بابایی در صحن شورای شهر مطرح کرد؛

لزوم اقدام شهرداران مناطق نسبت به تشکیل پرونده های قضایی ساختمان های ناایمن

لزوم اقدام شهرداران مناطق نسبت به تشکیل پرونده های قضایی ساختمان های ناایمن

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از لزوم اقدام شهرداران مناطق نسبت به تشکیل پرونده های قضایی ساختمان های ناایمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران پس از ارایه گزارش مدیرعامل سازمان آتش نشانی در صحن شورا، با اشاره به برگزاری جلسات شهر ایمن در مناطق شهر تهران گفت: تا کنون جلسات مرتبط با ساختمان های ناایمن در ۱۸ منطقه از ۲۲ منطقه برگزار شده است و پیشرفت های مثبتی نیز در حوزه ایمنی داشته ایم اما طبیعتا تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: متاسفانه در خصوص ساختمان‌های ناایمن صرفا مناطق 22 گانه به اخطار اکتفا می‌کنند. هم چنین در این راستا در خصوص ۱۲۹ ساختمان معروف ناایمن با قوه قضاییه مکاتبه شده اما انتظار این است که خود مناطق قطع انشعابات را پیگیری نمایند تا مالکین ملزم به ایمن سازی بشوند.

بابایی خاطر نشان کرد: اگر یکی از ساختمان های ناایمنی که در لیست آتش نشانی قرار دارد دچار حریق شود و منطقه برای آن تشکیل پرونده قضایی نداده باشد، مسئولیت بر دوش شهردار منطقه خواهد بود.

وی افزود: بنابراین این موضوع  را به طور جدی پیگیری میکنیم و در صورت اهمال مجریان موضوع را طریق سازمان بازرسی کل کشور پیگیری خواهیم کرد و ضروریست شهرداران مناطق این موارد را در دستور کار قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha