کد خبر 213294
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

احمد صادقی پس از استماع گزارش مدیر عامل سازمان آتش نشانی در خصوص آتش سوزی بازار:

بازار تهران باید منتقل شود

بازار تهران باید منتقل شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه املاک مجهول المالک و موقوفه نمی گذارد بازار نوسازی شود گفت: بازار بزرگ تهران باید منتقل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش مدیر عامل سازمان آتش نشانی در ارتباط با آتش سوزی اخیر بازار گفت: بارها به عنوان یه کارشناس اعلام کردم که بازار تهران ایمن نمی شود و باید به مکانی دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه بازار تهران می بایست  به مرکز گردشگری و تاریخی  تبدیل شود، افزود:  ما در خصوص ایمنی بازار  هر اقدامی کنیم نتیجه بخش نخواهد بود، البته می دانم این آرزوی بزرگی است و محقق نمی شود. این اقدام نیازمند یک عزم ملی و همگانی است و همه ارکان نظام می بایست پای کار بیایند.  

صادقی اظهار کرد: در این خصوص مصوبات بسیاری از شورای شهر تهران و  شورای تامین ارائه شده است، از جمله اینکه انبار ها و کارگاه های تولیدی باید منتقل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید پیگیری کنیم تا این فضا ها که درون آن از مواد آتش زا و خطرناک مختلفی آکنده است به محل دیگری منتقل شود چراکه این فضا ها در حال حاضر به فضاهای غیر استاندارد و نا ایمن تبدیل شده و هر لحظه امکان بروز حادثه در آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: نکته دیگر در خصوص بازار تهران، وجود هزاران ملک مجهول مالک و موقوفه است که فرایند نوسازی بازار را تقریبا محال می کند. امری که در اختیار شهرداری، ارگان یا سازمان نبوده و سیستم قضایی باید این موضوع را تعیین تکلیف کند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انبارهای تولیدی که دارای ریسک بالایی نظیر کیف، کفش، لباس و کاغذ و مواد شیمیایی است باید منتقل شوند و اگر نیاز به مصوبه شورا دارد شهرداری لایحه ارایه کند. همچنین در بازار باید یک سری فعالیت های خاص تعریف شود و پهنه لوازم شیمیایی و کاغذ و مواد آتش زا ممنوع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha