کد خبر 213261
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

چمران در جمع خبرنگاران:

بودجه شهرداری برای اربعین امسال ۳۰ میلیارد تومان است

بودجه شهرداری برای اربعین امسال ۳۰ میلیارد تومان است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه امسال برای اربعین ۳۰ میلیارد تومان است، گفت:

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش مدیرعامل سازمان اتش نشانی در خصوص اتش سوزی بازار ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در ادامه گزارش محله ای توسط ناصر امانی عضو شورا ارائه می شود و همچنین طرحی در مورد نحوه فعالیت مراکز ورزشی بررسی و تقسیم کار بین مناطق و سازمان ورزش انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمی‌توان بازار را جابجا کرد، یادآور شد: ساختمان‌های بازار قابل جابجایی نیست؛ مگر اینکه ورودی و خروجی‌ها را جابجا کنیم.

چمران با بیان اینکه ضرورتی ندارد انبارها در بازار باشند، خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهایی که در آتش سوختند انبار بودند؛ این انبارها به صورت انبوه در یک زیرزمین و حجره قرار گرفتند و اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد سخت می‌توان به آن دسترسی داشت.

وی افزود: می‌توان انبارها را در خارج از شهر مدیریت کرد و برای خرید و فروش عمده نیز می‌توان از خارج از شهر امور را انجام داد؛ ضرورتی بر این میزان فشردگی در بازار وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیران بیشتر در مناطق مرزی حضور دارند، گفت: با کاری که در ستاد اربعین صورت گرفته هریک از مناطق در یکی از نقاط مرزی ایران و عراق مستقر خواهند شد تا آسایش و آرامش زائران فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران نیروها را مستقر می‌کنند و به تهران بازخواهند گشت، خاطرنشان کرد: بودجه امسال برای اربعین ۳۰ میلیارد تومان است.

چمران در خصوص سوال از شهردار تهران، یادآور شد: از شهردار سوال شده و ما این سوال را ارسال کردیم و در اولین جلسه‌ای که تنظیم کنیم شهردار تهران در صحن حضور خواهد یافت و پاسخگوی سوال مطرح شده، خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در صحن شورا ضمن گرامیداشت روز مسجد، اظهار کرد: منطقه ای همچون منطقه ۲۲ ساخته شده که هم کمبود مسجد و هم کمبود مدرسه داشت؛ خدمات اصلی شهر در این منطقه دیده نشده بود و تنها ساخت و ساز کرده بودند که این درست نیست.

وی با اشاره به اهانت به ساحت قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه، خاطرنشان کرد: ما تمام این اتفاقات را به پای آن دولت ها می گذاریم؛ قطعا مسلمانان این موارد را از خاطر نخواهند برد؛ این برنامه ها که در پناه پلیس شکل می گیرد، نهایت غیر آزادی و از بین بردن تمام آزادی هاست.

چمران همچنین تصریح کرد: امیدواریم برنامه ای برای مقابله با چنین اتفاقاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شود و این برنامه ها در مراودات اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha