کد خبر 213260
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رونمایی از فهرست جدید تیم ملی

رونمایی از فهرست جدید تیم ملی

امیر قلعه‌نویی طی روزهای آینده فهرست تیم ملی را برای حضور در بلغارستان اعلام می‌کند ولی بخش قابل توجهی از این فهرست از الان قابل گمانه زنی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛  تیم ملی فوتبال ایران به منظور حضور برگزاری دیدار فیفا دی در شهریورماه قرار است ۱۶ شهریور در اولین بازی دوستانه فیفادی سپتامبر به مصاف بلغارستان برود. فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای این مسابقات قرار است شامل ۳۵ بازیکن باشد و در روزهای اخیر نام چند بازیکن برای حضور در این فهرست گمانه‌زنی شده است و تعداد زیادی از نفرات حاضر در این اردو را می‌توان حدس زد و مابقی هم می‌توانند شامل سورپرایزهاییی باشند که مثل همیشه از قلعه‌نویی در فهرست‌هایش انتظار می‌رود. با این تفاسیر به پیش بینی برخی از این نفرات برای اردوی پیش رو می‌پردازیم:

لژیونرها

قلعه‌نویی برخلاف کی‌روش که لژیونرهای نیمکت نشین را هم به بازیکنان لیگ برتر ترجیح می‌داد، توجه خاصی به فوتبال داخلی ایران دارد و همین موضوع انگیزه‌ای شده برای نفراتی از جمله شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان و شهاب زاهدی و مهرداد محمدی که راه بازگشت به ایران را در پیش بگیرند تا با حضور در ترکیب اصلی تیم‌هایشان شانس بیشتری برای حضور در جام ملت‌ها داشته باشند. از همین رو لژیونر بودن دیگر به خودی خود منجر به دعوت یک بازیکن به تیم ملی فوتبال ایران نخواهد شد.

سه ستاره بزرگ تیم ملی یعنی مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که در ترکیب اصلی حضور دارند و سعید عزت اللهی هم به نظر می‌رسد در این فهرست قرار بگیرد. احسان حاج صفی و محمد محبی هم نفرات مورد نظر قلعه‌نویی برای این اردو خواهند بود و در کنارش باید نام مجید حسینی و احتمالاً علی کریمی که برای دیدن بازی‌شان به ترکیه رفته بود را هم قرار دهیم. امیر عابدزاده دیگر نامی است که باید دید جایی در  فهرست دعوت شده‌ها خواهد داشت یا نه. میلاد محمدی هم شانس بالایی برای حضور در ترکیب تیم ملی دارد و نفر دیگر صادق محرمی است که احتمالاً دعوت خواهد شد ولی علی علیپور بعید است در فهرست نهایی تیم ملی جای بگیرد.

یک ابهام بزرگ در خصوص فهرست تیم ملی در مورد وضعیت مهدی قایدی است. مهاجم استقلال که به واسطه درخشش در این تیم خودش را به امیر قلعه‌نویی تحمیل کرده بود حالا به لیگ امارات رفته و کارش برای دعوت شدن حسابی سخت شده است و بعید نیست قلعه‌نویی روی نامش قلم قرمز بکشد.

پس تا اینجا حضور طارمی، جهانبخش، آزمون، عزت‌اللهی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، مجید حسینی، علی کریمی و محمد محبی قطعی به نظر می‌رسد و حضور نفراتی مثل عابدزاده و علیپور و قایدی مبهم است.

پرسپولیس

پرسپولیس احتمالاً بیشترین گزینه‌ها را در تیم ملی و در فهرست 35 نفره داشته باشد. حضور نفراتی مثل بیرانوند، پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زاداگان، اسماعیلی‌فر، وحید امیری، مهدی ترابی و سعید صادقی قطعی به نظر می‌رسد و شهاب زاهدی و میلاد سرلک هم گزینه‌هایی هستند که احتمال حضورشان در اردوی تیم ملی بالاست. مهم‌ترین گزینه در این میان میلاد سرلک است که دعوتش به تیم ملی این روزها ابهام بزرگ فهرست جدید قلعه‌نویی خواهد بود چرا که اگر دعوت نشود باید عازم خدمت سربازی شود ولی اخباری که از گوشه و کنار رسیده ظاهراً او هم پاسپورتش را به فدراسیون فوتبال تحویل داده و احتمالاً پرسپولیس 10 بازیکن در فهرست جدید تیم ملی خواهد داشت که سرلک و زاهدی هم شامل آن خواهند شد.

استقلال

در مورد استقلال هم چند گزینه مبهم وجود دارد ولی با توجه به عملکرد این تیم تا اینجای کار در لیگ برتر به نظر می‌رسد حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی و مهرداد محمدی 4 نماینده استقلال در فهرست جدید تیم ملی خواهند بود. در این میان نفراتی مثل آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی و سعید مهری هم می‌توانند گزینه باشند و در خصوص آنها گمانه زنی وجود دارد ولی 4 گزینه قطعی به نظر می‌رسد همان نفراتی بودند که نامشان مطرح شد. سهرابیان بازیکن مورد علاقه‌ قلعه‌نویی است ولی دچار مصدومیت شده و همین موضوع او را از فهرست تیم ملی دور می‌کند. استقلال در فهرست جدید تیم ملی بین 4 تا 7 بازیکن خواهد داشت و باید دید قلعه‌نویی روی کدام نفرات اسم خواهد گذاشت.

سپاهان

سپاهان هم جزو باشگاه‌هایی است که می‌تواند نمایندگان زیادی در فهرست جدید تیم ملی داشته باشد. حضور پیام نیازمند قطعی است و در کنارش باید رامین رضاییان را هم یکی از نفرات فهرست جدید تیم ملی دانست. محمد دانشگر دیگر گزینه‌ای است که باید دید قلعه‌نویی او را به تیم ملی دعوت خواهد کرد یا نه. دانشگر معمولاً در تیم ملی روی خوش ندیده است و کمتر از آنچه شایستگی‌اش را داشته دعوت شده است. امید نورافکن و محمد کریمی به دلیل مصدومیت این اردو را از دست خواهند داد ولی رضا شکاری و رضا اسدی و شهریار مغانلو نفراتی هستند که دعوت شدنشان قطعی است و فرشاد احمدزاده هم می‌تواند یک گزینه برای دعوت باشد. پس گزینه‌های قطعی سپاهان شامل نیازمند، رضاییان، شکاری، اسدی و مغانلو نفرات قطعی فهرست سپاهان در تیم ملی هستند.

تراکتور

از تراکتور هم طبق شنیده‌ها سه بازیکن به تیم ملی دعوت شدند، عارف آقاسی، حسین پورحمیدی و شجاع خلیل زاده سه نفری هستند که قلعه‌نویی آنها را به تیم ملی دعوت کرده و گزینه دیگری که نزدیک به تیم ملی باشد در بین نفرات این تیم دیده نمی‌شود.

سایرین

محمدرضا اخباری و علیرضا علیزاده از گل گهر سیرجان دو نفری هستند که شاهد حضورشان در تیم ملی خواهیم بود و در بین سایر تیم‌ها هم ممکن است نفراتی باشند که قلعه‌نویی قصد دعوت از آنها را به تیم ملی داشته باشد ولی حدس زدن آنها کار راحتی نخواهد بود و همین دو گزینه قطعی را فعلاً باید در نظر گرفت.

جمع بندی

مهدی طارمی، علیرض جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، مجید حسینی، علی کریمی، محمد محبی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زاداگان، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، مهدی ترابی، سعید صادقی، شهاب زاهدی، میلاد سرلک، حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، مهرداد محمدی، پیام نیازمند، رامین رضاییان، رضا شکاری، رضا اسدی، شهریار مغانلو، عارف آقاسی، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا اخباری و علیرضا علیزاده 34 بازیکنی هستند که حضورشان در  فهرست جدید تیم ملی قطعی به نظر می‌رسد و باید دید یک ابهام دیگری که در این فهرست وجود دارد چه کسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha