کد خبر 213227
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

ارائه لایحه اصلاح سازمان حسابرسی تا پایان سال

ارائه لایحه اصلاح سازمان حسابرسی تا پایان سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی از مسئولان این سازمان خواست در عرصه اصلاحات مقرراتی درون دولت و یا نهاد تنظیم گر دیگر نقش آفرینی کرده و خاستگاه ارائه پیشنهادات اصلاح مالی در کشور باشند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی از مسئولان این سازمان خواست در عرصه اصلاحات مقرراتی درون دولت و یا نهاد تنظیم گر دیگر نقش آفرینی کرده و خاستگاه ارائه پیشنهادات اصلاح مالی در کشور باشند.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مجمع عمومی سازمان حسابرسی با بیان اینکه نگاه وزارت اقتصاد به سازمان حسابرسی و رسالتی که نهادهای گزارشگری مالی در کشور دارند، مشخص است؛ گفت: وزارت اقتصاد بر خود واجب می داند حامی سازمان حسابرسی باشد تا تحولات لازم که مد نظر همه ما است رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه از 2 سال گذشته تاکنون تحولات و تغییرات خوبی در این سازمان روی داده است گفت: بخشی از این تغییرات مربوط به این بوده که نهادهای بخش عمومی کشور زیر چتر نظارتی سازمان حسابرسی قرار گیرند و همچنین مشکلات و مداخلاتی که از سوی بخش های غیر دولتی شکل گرفته بود؛ بررسی و مرتفع شود.وزیر اقتصاد حرکت به سوی پویا و توانمند شدن سازمان حسابرسی و تقویت نیروی انسانی و بدنه کارشناسی را از دیگر تغییرات 2 سال گذشته این سازمان برشمرد که نتیجه آن بهبود عملکرد سازمان به سنوات گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان حسابرسی باید خاستگاه ارائه پیشنهادات اصلاح مالی در کشور باشد؛ اظهار داشت: برای اینکه به سمت تقسیم کار نهادی و بهینه ای که مد نظر است حرکت کرده و بین نهاد ناظر یا تنطیم گر با وظایفی که سازمان حسابرسی پیاده سازی و اجرا می کند تفکیک قایل شویم؛ این سازمان باید با تجربه و دانش ارزشمندی که نزد خود دارد در راستای اصلاحات حوزه قانونی پیشگام باشد.

وزیر اقتصاد از سازمان حسابرسی خواست تا پایان سال جاری با همکاری معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نسبت به تهیه متن لایحه اصلاحات ساختاری این سازمان اقدام کرده تا سپس به طور رسمی از سمت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

خاندوزی افزود: با سرانجام رساندن این مهم تقسیم کار نهادی و تفکیک سطوح با دقت صورت خواهد گرفت و اصلاحات اساسی که در حوزه اکوسیستم حسابرسی به ویژه با تمرکز بر بخش دولت، تنظیم گری و نظارت بر آنها مد نظر است؛ انجام می شود.

رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی با اشاره به ارائه گزارش فعالیت سازمان حسابرسی مبنی بر حرکت این سازمان به سمت همگام سازی حرفه حسابرسی با فناوری روز و همچنین حسابرسی مبتنی بر کامپیوتر بیان داشت: این سازمان نیاز به تحول جدی در خصوص استفاده از فناوری های روز داشت و جای تشکر دارد که امروز در گزارش این سازمان برخی از فعالیت ها با ابزار های نوین و بروز انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حسابرسی پیشانی این فعالیت در کشور است گفت: انطباق فرایند های این سازمان با فناوری های نو و بهره گیری از آن برای رسیدن به اهدافی چون گزارشگری مالی ، بررسی داده های مالی که توسط شرکت ها دولتی و یا سایر اطلاعات مالی که خارج از بدنه حاکمیت داده می شود؛ بسیار مهم است.

خاندوزی افزود: لازم است با چشم اندازی که در حوزه فناوری این سازمان ترسیم می‌شود در مجمع سال آینده، این سازمان را با چهره ای جدید و بروز ببینیم ، بطوری که آیندگان از دوره ای که ما در آن در حال فعالیت هستیم به عنوان نقطه آغازی برای عصر جدید سازمان حسابرسی یاد کنند.وزیر اقتصاد از سازمان حسابرسی خواست در عرصه اصلاحات مقرراتی درون دولت و یا نهاد تنظیم گر دیگر، نقش آفرینی کرده و عنصر فعال و موتور تولید پیشنهادات اصلاحی با توجه به انباشت دانشی که در اختیار دارد؛ باشد تا با تولید محتوای مناسبی که در این عرصه انجام می دهد به سیاستگذاران این امر کمک شایانی کند.گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی امروز شنبه 28 مرداد ماه به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و با حضور اعضای مجمع عمومی، اعضای هیات عالی نظارت و مدیر عامل و اعضای هیات عامل این سازمان در محل وزارت اقتصاد برگزار شد و در آن صورت های مالی منتهی به سال 1401این سازمان به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha