کد خبر 213169
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

معاون بنیاد شهید در دیدار وکلای آزاده عنوان کرد:

 تشکیل مؤسسه معاضدت قضایی توسط بنیاد/ به دنبال تقویت کمیسیون ماده ۱۶ در برنامه هفتم هستیم 

 تشکیل مؤسسه معاضدت قضایی توسط بنیاد/ به دنبال تقویت کمیسیون ماده ۱۶ در برنامه هفتم هستیم 

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید مکلف به تشکیل مؤسسه معاضدت قضایی شده است، گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه به دنبال تقویت کمیسیون ماده ۱۶ هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محسن بزرگی روز شنبه در نشست تکریم از وکلای آزاده که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور در محل این معاونت برگزار شد، با قرائت چند جمله از مقام معظم رهبری در دیدار آزادگان، گفت: مکلف به ارائه خدمات معاضدت قضایی به ایثارگران هستیم و این خدمت برقرار است.

موسسه معاضدت قضایی تاسیس می شود

وی افزود: اداره حقوقی در ادارات کل بنیاد استان ها فعالیت دارد که مکلف به انجام معاضدت قضایی است و همچنین توسط هیات امنای بنیاد مکلف شدیم مؤسسه معاضدت قضایی را تاسیس کنیم و ارائه خدمات  معاضدت قضایی به ایثارگران برون سپاری می شود.

بزرگی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضائیه هر دو اعلام آمادگی کردند و در همایش حقوقی اخیر در مشهد مقدس هم به طور نمادین تفاهم نامه ای بین اداره حقوقی بنیاد و بسیج حقوقدانان استان خراسان رضوی امضا شد.

 کانون وکلا، مرکز مشاوران و بسیج حقوقدانان ظرفیت های خوبی برای راه اندازی مؤسسه معاضدت قضایی هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: کانون وکلا، مرکز مشاوران و بسیج حقوقدانان ظرفیتهای خوبی برای راه‌اندازی مؤسسه معاضدت قضایی هستند و اگر شرکتها و سازمانهای زیرمجموعه بنیاد بخواهد کاری به وکیل بسپارد باید از طریق این موسسه باشد و به همین دلیل وکلای ایثارگر باید سازماندهی شوند تا پرونده ها به همین ها وکلا سپرده شود.

 وکلای ایثارگر در دوره‌های توانمندسازی و تخصصی آموزش می‌بینند 

بزرگی با بیان اینکه دستورالعمل معاضدت قضایی بیش از ده سال به روز نشده بود، گفت: این دستورالعمل به روز رسانی شد طرحی را دنبال می کنیم تا هر دستگاهی به وکیل نیاز داشت، با استفاده از وکلای موسسه بنیاد و با استفاده از وکلای ایثارگر امور خود را پیش ببرد و به نقطه‌ای برسیم که این موسسه در حال تشکیل، معتمد دستگاه‌های اجرایی شود.

وی درعین حال خاطرنشان کرد: وکلای ایثارگز باید توانمند شوند و آموزش تخصصی ببینند بدین شکل که مثلا اگر بانکی به وکیل بانکی نیاز داشت، چند وکیل آموزش دیده در امور بانکی به آنها معرفی شود.

 دو اهرم اجرایی در اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱ ۶

بزرگی درباره چگونگی اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱۶ گفت: دو اهرم اجرایی در این زمینه وجود دارد که یکی بخشنامه حجت الاسلام اژه ای در دوران معاون اولی به دادگستری های سراسر کشور است که به آنها دستور داده شد یک شعبه اجرای احکام کیفری را به اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱۶ اختصاص بدهند. وی اضافه کرد: دومین مکانیزم هم پیگیری اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۶ در وزارتخانه متبوع است. یک رونوشت هم به مشاور وزیر یا دستگاه اجرایی در امور ایثارگران برای اجرا ابلاغ می شود.

معاون بنیاد شهید اذعان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه به دنبال تقویت کمیسیون ماده ۱۶ هستیم. در برنامه هفتم به دنبال این هستیم که افراد مشمول مراجعه به کمیسیون، از عدم اجرای کلیه قوانین ایثارگری بتوانند به این کمیسیون شکایت کنند. براساس این گزارش در دیدار وکلای آزاده با معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد چند تن از وکلای آزاده از کانون وکلا و مرکز وکلا، مدیران کل و مشاوران معاونت حقوقی و امور مجلس و مدیرکل امور پشتیبانی و مهندسی بنیاد حضور داشتند. وکلای آزاده حاضر در نشست ضمن بیان مسائل حوزه کاری خود و موضوعات مرتبط با بنیاد، خاطراتی از دوران اسارت خود تعریف کردند. محسن بزرگی در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از این آزادگان سرفراز تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha