کد خبر 213083
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

دادستان‌های آمریکایی خواهان ۳۳ سال حبس برای سران شورش علیه کنگره شدند

دادستان‌های آمریکایی خواهان ۳۳ سال حبس برای سران شورش علیه کنگره شدند

واشنگتن پست امروز (جمعه) گزارش کرد، دادستان‌های آمریکایی از قاضی منطقه‌ای خواستند تا برای رهبران شورش ۲۰۲۱ به کنگره این کشور ۳۳ سال حبس در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دادستان‌ها همچنین خواستار دو تا سه دهه حبس برای دیگر اعضای ارشد سازمان افراط گرای "پسران مغرور" (Proud Boys) شدند تا این افراد را از برگزاری چنین اقداماتی در آینده بازدارند. این درخواست پس از آن مطرح شده که چهار عضو این گروه به جرم توطئه فتنه انگیز در حمله به کنگره محکوم شدند.

دادستان‌های آمریکایی از قاضی "تیموتی جی.کلی" خواسته‌اند تا علیه "انریکه توریو"، رهبر سابق این گروه راست افراطی و "جو بیگز"، رهبر کنونی آن قرار ۳۳ سال حبس صادر کند.

در ژوئیه سال جاری میلادی، "دنیل اسکات"، از اعضای این گروه که مسئول گذشتن از خط پلیس در زمان شورش به کنگره بود به پنج سال حبس محکوم شد.

در مه ۲۰۲۳ نیز وزارت دادگستری آمریکا محکومیت چهار عضو این گروه افراط گرا را بابت نقش در شورش به کنگره تایید کرد.

اعضای این گروه متهم به تحریک معترضان در اطراف کنگره و تاکید به مردم برای پیشروی هستند. اگرچه وکلای مدافع این افراد می‌گویند موکلانشان هرگز در حمله و یورش به کنگره برنامه ریزی نداشتند.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن حمله کردند تا اعتراض خود را بابت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کنند.

در این شورش، یک معترض به ضرب گلوله پلیس کشته و یک افسر پلیس نیز زخمی شد که در بیمارستان بابت جراحات جان باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha