کد خبر 213071
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

انگلیس از تحویل سری جدید پهپادهای شناسایی به اوکراین خبر داد

انگلیس از تحویل سری جدید پهپادهای شناسایی به اوکراین خبر داد

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد لندن تحویل سری جدید پهپادهای شناسایی هوایی به کی‌یف را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد تحویل بسته جدیدی از پهپادهای تجسسی هوایی به اوکراین را آغاز کرده و افزود که نیروهای مسلح اوکراین از قبل در مورد نحوه کار با سامانه‌های مدیریت این پهپادها آموزش دیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، بسته جدید انگلیس شامل ۱۰۰ پهپاد می‌شود که شامل انواع مختلفی از پهپادهای طراحی شده برای نقش‌های مختلف، مانند دستیابی به هدف، جنگ الکترونیک، هدایت توپخانه و عملیات شبانه است.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه بیانیه خود اعلام کرد این کشور در سال جاری میلادی مبلغ ۲.۳ میلیارد پوند برای حمایت نظامی از اوکراین اختصاص داده است و مهمات و تجهیزات بیشتری را در ماه‌های آینده به کی‌یف تحویل خواهد داد. 

گفتنی است، انگلیس پس از آمریکا بزرگ‌ترین اهداکننده تسلیحات به اوکراین است. انگلیس جز اولین کشورهایی بوده است که سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته از جمله خودروهای زرهی، سیستم‌های راکت پرتاب چندگانه، سلاح‌های سبک ضد تانک، موشک‌های هدایت شونده کوتاه‌برد و موشک‌های ضدهوایی را به کی‌یف ارائه کرده است.

روسیه همواره نسبت به این رویکرد هشدار داده و می‌گوید ارسال تسلیحات به منزله دخالت مستقیم ناتو در جنگ است و فقط تنش‌ها را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha