کد خبر 213054
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

اتحادیه اروپا حمله نیروهایی از قبرس‌ ترک‌نشین را محکوم کرد

اتحادیه اروپا حمله نیروهایی از قبرس‌ ترک‌نشین را محکوم کرد

اتحادیه اروپا به شدت حمله امروز (جمعه) توسط نیروهای قبرس ترک‌نشین به نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در قبرس (UNFICYP) را محکوم کرد و خواستار خویشتن‌داری شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، در اوایل امروز، نیروهای سازمان ملل در قبرس اعلام کردند، نیروهایی از قبرس‌ ترک‌نشین به این نیروها در منطقه حائل در نزدیکی روستای "پیلا" در منطقه "لارناکا" حمله کردند. این حمله زمانی اتفاق افتاد که نیروهای سازمان ملل قصد داشتند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه حائل جلوگیری کنند.

این حمله منجر به خسارت به اموال سازمان ملل شد. شارل میشل، رئیس شورای اروپا در این رابطه در رسانه ایکس گفت: "حمله به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در قبرس توسط نیروهایی از قبرس ترک‌نشین در پیلا به شدت محکوم می‌شود."

این مقام همچنین گفت که وی در حال نظارت بر اوضاع بوده و با نیکوس کریستودولیدز، رئیس جمهور قبرس (یونانی‌نشین) در تماس بوده است.

قبرس از سال ۱۹۷۴ عملا به دو بخش یونانی و ترک‌نشین تقسیم شده است. "جمهوری قبرس شمالی" در سال ۱۹۸۳ با حمایت ترکیه اعلام موجودیت کرد.

مذاکرات برای اتحاد مجدد قبرس تقریباً از زمان جدایی این جزیره در حال انجام بوده است.

سازمان ملل متحد سعی کرده تا به عنوان واسطه مذاکرات در اتحاد مجدد نقش داشته باشد، اما مذاکرات به بن بست رسیده است.

در حالی که یونانیان قبرس معتقدند که این مسئله فقط بر اساس تصمیمات سازمان ملل در چارچوب یک فدراسیون دو منطقه‌ای حل می‌شود، ترکهای قبرس از ایجاد یک کنفدراسیون با دو جمهوری برابر دفاع می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha