کد خبر 213027
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

داعش عناصر خود را به مرزهای نیجریه منتقل می‌کند

داعش عناصر خود را به مرزهای نیجریه منتقل می‌کند

یک روزنامه نیجریه‌ای نوشت، گروه تروریستی داعش از ترس احتمال مداخله نظامی «اکوواس» در نیجر، نیروهای خود را از بخش‌هایی که در نیجر حضور دارد، به مرزهای نیجریه انتقال می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ روزنامه دیلی تراست چاپ نیجیریه نوشت، گروه تروریستی داعشِ غرب آفریقا به دلیل نگرانی‌اش از مداخله نظامی نیروهای اکوواس در نیجر، بخشی از نیروهای خود را از نیجر به مرزهای نیجریه منتقل کرد.

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت، «نیروهای داعشِ غرب آفریقا حرکت از پایگاه‌های خود در منطقه ساحل آفریقا و نیجر به سمت نیجریه را آغاز کرده و در حال حاضر در منطقه دریاچه چاد توقف کردند».

به گفته این منبع، داعش نگران مداخله نظامی احتمالی گروه اکوواس در نیجر و بسته‌شدن مرزهای این کشور است اما این اقدامش خطر بزرگی را برای کل منطقه ایجاد می‌کند.

گروه اکوواس پس از آنکه ارتش نیجر «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور را برکنار کرد و یک شورای نظامی برای مدیریت امور کشور تشکیل داد، به مداخله نظامی در نیجر تهدید کرد.

بلوک منطقه‌ای غرب آفریقا موسوم به اکوواس تحریم‌هایی را علیه این شورای نظامی اعمال کرده و بازگرداندن بازوم را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha