کد خبر 212816
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی پرسپولیس و تراکتور در بازی امروز

ترکیب احتمالی پرسپولیس و تراکتور در بازی امروز

حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر امروز میان دو تیم پرسپولیس و تراکتو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز و میان دو تیم تراکتور و پرسپولیس برگزار خواهد شد و دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر از ساعت 18:45 امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم خواهند رفت و هر دو به دنبال پیروزی و کسب سه امتیاز این بازی هستند.

تراکتور

تراکتور در این بازی به دنبال شکست سنگینی که در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر برابر سپاهان متحمل شد، قصد دارد جبران مافات کرده و با کسب پیروزی در بازی امروز آن را جبران کند و امتیاز میزبانی و حضور تماشاگرانش در این دیدار هم به این تیم کمک خواهد کرد تا شانس بیشتری برای کسب نتیجه مقابل حریف سرسخت خود داشته باشند.

تراکتور در این بازی از حسین پورحمیدی درون دروازه استفاده خواهد کرد که در بازی نخست نتوانست محافظت خوبی از سنگر تیم تبریزی داشته باشد ولی امید دارد کلین شیت‌هایش را از امروز مقابل پرسپولیس شروع کند. یک خط جلوتر از او دو مدافع میانی حضور دارند که یکی از آنها کوهی از تجربه را حمل می‌کند و دیگری از مدافعان خوب چند سال اخیر لیگ برتر است. عارف آقاسی و شجاع خلیل زاده در این بازی در کنار هم به میدان می‌روند و تقابل شجاع با تیم سابقش هم در نوع خود می‌تواند جالب باشد. مهدی شیری و محمد نادری هم در کناره‌ها در خط دفاع برای تراکتور بازی می‌کنند و برابر تیم سابق خودشان به میدان خواهند رفت.

یک خط جلوتر جایی است که با یک تغییر خط هافبک تراکتور بازی خواهند کرد. صفا هادی در مرکز زمین غایب امروز تراکتور است و به جایش مهدی حسینی با وظایفی شبیه به هافبک دفاعی به میدان می‌رود و یک مقدار جلوتر از او ریکاردو آلوو و گوستاوو وانگین برای سرخپوشان تبریزی به میان خواهند رفت تا مثلث خط میانی این تیم تبریزی را شکل دهند.

در خط حمله هم با توجه به اعتقادی که خمز به سیستم 3-3-4 دارد، امیرحسین حسین زاده و محمد قنبری به عنوان دو مهاجم متمال به کناره‌ها یا همان وینگر به میدان خواهند رفت و مهاجم نوک تیم تبریزی هم آلوارو خیمنز مطرح و اسم و رسم دار است که باید دید چه عملکردی برای پرسپولیس خواهد داشت.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی تراکتور مقبال پرسپولیس به شرح زیر است:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی حسینی، ریکاردو الوز، گوستاوو، محمد قنبری، الوارو خیمنز و عارف رستمی

روی نیمکت تراکتور هم شاهد حضور بازیکنانی از جمله محمد آقاجانپور، سعید آقایی، سیامک نعمتی، عارف رستمی، سعید کریم آذر و مهدی هاشم نژاد خواهیم بود که در ادامه می‌توانند به ترکیب اصلی اضافه شده و به تراکتور کمک کنند. حضور سیامک نعمتی و سعید آقایی در این بازی برابر تیم سابقشان می‌تواند جالب باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و تراکتور در بازی امروز


پرسپولیس

و اما در سوی دیگر میدان تیم فوتبال پرسپولیس است که هفته نخست برتری سخت و دشواری مقابل آلومینیوم داشت و در دیدار خانگی تنها توانست با یک گل پر حرف و حدیث از سد آلومینیوم عبور کند و وضعیت این تیم نشان می‌دهد آنها هنوز خیلی سرحال نیستند و به اوج آمادگی نرسیدند. از همین رو تقابل با تراکتورِ زخمی از بازی نخست آنهم در جو سنگین تبریز و ورزشگاه یادگار امام (ره) برای این تیم دشوار است و کار سختی برای دست پر خارج شدن از تبریز دارد.

سرخپوشان در دیدار نخست از بیرانوند درون دروازه استفاده کرده و امروز هم گزینه‌ای جز او در اختیار ندارند. گلر ملی پوش و بی رقیب پرسپولیس وظیفه سنگینی برای محافظت از دروازه تیمش مقابل شاگردان خمز دارد و باید دید چطور از پس آن بر خواهد آمد. در حراست از دروازه پرسپولیس نفراتی هستند که به بیرانوند کمک کنند و مهم‌ترین آنها دو مدافع میانی این تیم هستند که احتمالا مثل بازی قبل حسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی خواهند بود و گئورگی گولسیانی که فصل قبل از ستاره‌های پرسپولیس بود این بازی را هم از روی نیمکت دنبال خواهد کرد و نظاره گر کار هم پستی‌هایش در ترکیب اصلی خواهد بود. در سمت چپ علی نعمتی که تک گل پرسپولیس مقابل آلومینیوم را در موقعیتی مشکوک به ثمر رسانده بود به میدان می‌رود و یک تراکتوری سابق در سمت راست مقابل این تیم بازی خواهد کرد که دانیال اسماعیلی‌فر است.

پرسپولیسی‌ها در خط هافبک از میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی استفاده خواهند کرد که این روزها حسابی بحث در مورد سرباز شدن او داغ است و باید دید قلعه‌نویی این بازیکن را به تیم ملی دعوت خواهد کرد یا نه. کمی جلوتر از او سروش رفیعی هافبک بازیساز پرسپولیس خواهد بود و او هم بازیکنی است که برابر تیم سابقش بازی خواهد کرد. رفیعی در بازی قبلی پاس گل علی نعمتی را ارسال کرد و این بازی هم می‌تواند آمار خودش را افزایش دهد.

دو هافبک کناری متمایل به جلو در ترکیب پرسپولیس در این بازی سعید صادقی و وحید امیری هستند که از کناره‌ها حملات تیم فوتبال پرسپولیس را شکل می‌دهند و مهاجم سایه هم در این سیستم در ترکیب پرسپولیس کسی نیست جز مهدی ترابی که یک خط عقب تر از شهاب زاهدی که مهاجم نوک پرسپولیس است بازی می‌کند و باید دید این چینش هجومی مقابل خط دفاع قدرتمند تراکتور کاری از پیش خواهد برد یا نه.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل تراکتور به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و شهاب زاهدی

روی نیمکت پرسپولیس هم شاهد حضور نفراتی از جمله گئورگی گولسیانی، مصطفی احمدی، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، محمد عمری، فرشاد فرجی و امیررضا رفیعی خواهیم بود. نفراتی مثل گولسیانی، فرجی، اسد بیگی و ریگی در صورت جلو افتادن پرسپولیس می‌توانند برای حفظ نتیجه به ترکیب پرسپولیس اضافه شوند و در فاز هجومی هم پرسپولیس اگر کارش گره خورد می‌تواند روی نفراتی از جمله محمد عمری و مهدی عبدی در خط حمله حساب کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و تراکتور در بازی امروز

این بازی از ساعت 18:45 امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد و به صورت زنده روی آنتن شبکه سه می‌رود و برای علاقه مندان پخش خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha