کد خبر 212709
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

حجت الاسلام والمسلمین موسوی:

حکم متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم صادر شد

حکم متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم صادر شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، با اشاره به پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک، اظهار کرد: در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک توسط یک مرد و دو خانم به همسر شهید مدافع حرم که مبادرت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده اهانت شده بود.

وی افزود: در همین راستا پس از وصول گزارش ضابطین و صدور دستورات مقام قضائی به جهت تحقیقات تکمیلی و جمع آوری ادله و مستندات قانونی مورد نیاز، متهمین بازداشت و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده مذکور جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با توجه به جریحه‌دار شدن عواطف و اذهان عمومی، اهمیت و حساسیت موضوع و گستردگی انعکاس در افکار عمومی، فرایند دادرسی عادلانه انجام و زمینه مناسب جهت دفاع متهمین از خود ایجاد شد.

موسوی اظهار کرد: علی رغم گذشت شاکیه و از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین فوق الذکر به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: این حکم غیر قطعی و در مرحله بدوی بوده و امکان تجدیدنظر خواهی برای محکومین وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha