کد خبر 212521
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

رحیمی نسب در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

سفر استانی شورای مشاورین وزرا با هدف پایش عملکرد دستگاه ها

سفر استانی شورای مشاورین وزرا با هدف پایش عملکرد دستگاه ها

مدیرکل شورای مشاورین وزرا گفت: سفرهای استانی این شورا با هدف پایش عملکرد دستگاه ها انجام می شود.

رضا رحیمی نسب مدیرکل شورای مشاورین ایثارگران وزرا با تشریح جزئیات سفر به استان همدان به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: حسب برنامه های سالیانه و ماوریت های ذاتی شورای مشاوران و وزرا، عملکرد کلیه دستگاه ها، وزارتخانه ها و استان ها پایش می شود. شورای مشاورین وزرا  با حضور مشاورانی که در استان ها، نمایندگی یا اداره کل دارند هر ماه طی یک سفر سه روزه به یکی از استان های از پیش تعیین شده سفر کرده و به پایش عملکرد دستگاه ها می پردازند.

وی گفت: مشاورین به محض حضور در استان با مسئولین دستگاه مربوطه جلسه برگزار می کنند و با بررسی دستورالعمل ها و بخش نامه های ایثارگران نسبت به وضعیت عِده و عُده نیروها مطلع خواهند شد.

رحیمی مطرح کرد: مشاورین پس از بررسی دستورالعمل ها و بخش نامه های موجود، با اطلاع قبلی به تمام ایثارگران مشغول در وزارتخانه یا مراجعه کننده آن دستگاه، میز خدمتی را برگزار می کنند و با رایزنی مشاورین وزیر بخشی از مشکلات در همان جا احصا و رفع شده و مابقی در جهت رفع آن به تهران منتقل می شود. 

مدیرکل شورای مشاورین ایثارگران وزرا تصریح کرد: پس از برگزاری میز خدمت، سرکشی از خانواده های ایثارگران در قالب طرح سپاس از دیگر برنامه های تیم اعزامی به استان ها محسوب می شود.

رحیمی نصب افزود: در این طرح، هر مشاور از 5 الی 10 خانواده سرکشی کرده و با خرید هدایا و لوح با امضای وزیر یا مدیر کل از آنان تقدیر می نماید. 

وی با بیان اینکه تجلیل از ایثارگران دستگاه ها در برنامه ها قرار دارد، گفت: غالبا با برگزاری یک نشست یا اجلاسیه از ایثارگران دستگاه ها دعوت شده و تقدیر به عمل می آید. 

مدیرکل شورای مشاورین ایثارگران وزرا تاکید کرد: همچنین در ادامه این سفر کنگره بزرگداشت شهدای دولت برگزار و در پایان سفر یک جلسه جمع بندی با حضور استاندار، معاونین و مدیران استانی برگزار می شود تا مصوبات جدید حسب مشکلات پایش شده صورت جلسه شود و به امضای استاندار و بنده به عنوان نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران برسد.

رحیمی نسب اضافه کرد: شخصا به دستور قاضی زاده هاشمی و با سرکشی و حضور در تمام دستگاه ها، به موضوعات مغفول مانده طی سالیان گذشته خواهیم پرداخت. همچنین پس از احصای مشکلات خواستار رفع موضوعات توسط دستگاه های مرتبط خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه طی سالیان اخیر هیچگاه مشکلات کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران احصا نمی شد اما در این دوره از مدیریت بنیاد شهید، ما با حضور در استان ها، از کارمندان ایثارگر بنیاد شهید سرکشی کرده و از آنان تجلیل به عمل می آوریم.

رحیمی نسب در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه سفر شورای مشاورین وزرا به صورت ماهانه برگزار می شود احتمالا استان اردبیل مقصد بعدی شورای مشاورین وزرا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha