کد خبر 212510
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

ائتلاف فتح: عراق بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی تاکید کرده است

ائتلاف فتح: عراق بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی تاکید کرده است

یکی از رهبران ائتلاف «الفتح» عراق در سخنانی اعلام کرد که هیات بلند پایه نظامی کشورش در جریان سفر به واشنگتن، پیام ضرورت خروج از عراق را به آمریکایی‌ها منتقل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری المعلومه، حامد الموسوی، از رهبران ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که هیات بلند پایه نظامی بغداد در جریان سفر به واشنگتن موفق به انتقال پیام‌های مهم به آمریکایی‌ها شد.

وی گفت که هیات عراق بر ضرورت خروج آمریکایی ها از این کشور تاکید کرده است.

الموسوی خاطرنشان کرد: همه احزاب سیاسی و گروه‌های مقاومت از حاکمیت عراق حمایت می‌کنند و از دولت می‌خواهند که به خروج همه نیروهای خارجی در عراق پایان دهد. هیات عراق به آمریکا اطلاع داد که عراق هنوز به خواسته خود مبنی بر ضرورت خروج تک‌تک نظامیان واشنگتن از این کشور پایبند است.

حامد الموسوی ادامه داد: آمریکا تصمیم پایان دادن به حضور نظامی خود در عراق را تغییر داده و بر حمایت از مشاوران و کارشناسان ائتلاف بین‌المللی اصرار دارد و این در حالی است که دولت عراق با این تصمیمات مخالفت می‌کند.

در همین راستا، علی ترکی، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح نیز اعلام کرد: منابع قابل اعتماد از داخل هیات عراق به ما اطلاع دادند که مذاکره‌کننده آمریکایی از آنها خواسته تا بغداد وضعیت حقوقی مشاوران حاضر در پایگاه‌های آمریکا در عراق را از مشاور به نیروی رزمی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنین اتفاقی خلاف تصمیم پارلمان برای ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از کشورمان است.

علی ترکی در ادامه اعلام کرد: هیات اعزامی به واشنگتن به منظور مطلع کردن ملت عراق و شفاف‌سازی درباره مذاکرات صورت گرفته، در یک جلسه علنی میهمان صحن پارلمان خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دوشنبه ۱۶ مرداد اعلام کرد که هیئتی از وزارت دفاع عراق به ریاست ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع سفر خود به ایالات متحده آمریکا را آغاز کرده و این هیئت درخصوص آینده روابط میان عراق و ائتلاف بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارتخانه‌های دفاع عراق و آمریکا پس از دو روز مذاکره، در بیانیه امنیتی مشترک از توافق درباره عملیاتی جدید جدا از فعالیت‌های ائتلاف بین‌المللی برای آنچه «تقویت توان نیروهای امنیت داخلی عراق» خوانده شده، خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha