کد خبر 212412
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

دمشق: اشغالگران آمریکایی مرتکب جنایت جدیدی علیه ارتش سوریه شدند

وزارت خارجه سوریه به تشدید تحرکات آمریکا در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اشغالگران آمریکایی روز گذشته جنایت جدیدی مرتکب شد به طوری که اشغالگران و هم پیاله های تروریست آنها به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق دیرالزور حمله کردند که بر اثر آن شماری از نظامیان جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این تجاوز تروریستی در راستای تشدید تحرکات آمریکا علیه حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آن است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام در راستای حمایت آمریکا از گروههای تروریستی و در راس آنها گروه تروریستی داعش و بهره برداری از آن و شبه نظامیان جدایی طلب به عنوان ابزاری برای اجرای طرحهای خود در سوریه و منطقه است به ویژه که این اقدام جنایتکارانه همزمان با غارت مداوم منابع نفتی و کشاورزی سوریه و افزایش فشار اقتصادی بر ملت سوریه است با این هدف که طول اشغالگری بیشتر شود و تلاشهای بی ثبات کننده امنیت منطقه تداوم داشته باشد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این حادثه دردناک یادآور حمله ناجوانمردانه اشغالگران آمریکایی در سال ۲۰۱۶ به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده در حومه دیرالزور است تا داعش بتواند بر این منطقه مسلط شود اما نیروهای ما با رشادت از آن موضع دفاع کردند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه مجدداً بر عزم راسخ خود برای جنگ علیه تروریست تاکید دارد تا بقایای تروریستها را نابود کند و به اقدام طبق قانون بین المللی برای آزادسازی اراضی خود از لوث اشغالگران آمریکایی و اسرائیلی و ترکیه ای پایبند است.

یک منبع امنیتی روز جمعه از کشته شدن ۲۰ نظامی سوری و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر در حمله به اتوبوس حامل آنها در حومه شرقی دیر الزور در شرق سوریه خبر داد.

این منبع اعلام کرده بود: عناصر داعش به این اتوبوس نظامی در صحرای المیادین در حومه شرقی دیر الزور حمله کردند. شماری از نظامیان سوری بر اثر حمله داعش به اتوبوس حامل سربازان سوری در جنوب دیرالزور کشته و برخی دیگر زخمی شدند.این اتوبوس در کمین داعش گرفتار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha