کد خبر 212318
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

حیدری در گفتگو با «حیات»؛

از سرگیری ارتباط با آمریکا موضوعی حاکمیتی است

از سرگیری ارتباط با آمریکا موضوعی حاکمیتی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ارتباط با آمریکا یک موضوع حاکمیتی است و صرفا دولت نمی تواند در آن اظهار نظر داشته باشد. بنابر این ارکان نظام و حاکمیت باید موافق ارتباط با آمریکا باشند.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات  با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اینکه توافق با غرب، در صورتیکه زیر ساخت های هسته‌ای را تحت تاثیر قرار ندهد، ضرری ندارد، گفت: ارتباط با آمریکا یک موضوع حاکمیتی است و صرفا دولت نمی تواند در آن اظهار نظر داشته باشد. بنابر این ارکان نظام و حاکمیت باید موافق ارتباط با آمریکا باشند.

حیدری خاطر نشان کرد: دیدگاه حاکمیت با دیدگاه دستگاه هایی مانند مجلس شورای اسلامی، دولت، نهادها، ارگان ها و ارکان نسبت به رابطه با آمریکا مشترک است. در طول بیش از چهل سال گذشته، آمریکا در موضوعات گوناگونی همچون همکاری با صدام در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و تقویت گروه های مخالف، معاند و ضد انقلاب علیه کشورمان اقدام کرده است و این کشور در قبال مردم ما کارنامه منفی را به ثبت رسانیده است.

وی با بیان اینکه توافق با آمریکا به نفع ایران نیست، افزود: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر آمریکا به صراحت از رفتارهای دو پهلو و خصمانه اش نسبت به کشورمان ابراز پشیمانی کند، شاید مذاکرات برای بازگشایی سفارتخانه ها و از سرگیری گفتمان ها در حوزه های سیاسی و اقتصادی امکان پذیر شود.

 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا تمایل دارد با ارسال پیام با ایران مذاکره کند، تصریح کرد: این دو پهلویی در عملکرد و سیاست آمریکایی ها فقط یک تاکتیک و صرفا صحبت های تکراری از سوی آنان خواهد بود.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در موضوعات گوناگون توانسته است تا سوء تفاهم ها را رفع کند، گفت: آمریکا و کشورهای غربی بارها در مذاکرات هسته‌ای، در قبال ایران خلف وعده کرده اند که این موضوع زمینه ساز بی اعتمادی ایران شده در صورتیکه کشورمان هیچ گاه نسبت به تعهداتش سرپیچی نکرده است اما اجازه دخالت به هیچ کشوری را نسبت به منافعش نخواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha