کد خبر 212289
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

هفته نخست لیگ برتر فوتبال اتفاقات جالبی در دل خودش داشت که برخی از آنها دور از انتظار بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر با انجام 8 دیدار در دو روز برگزار شد تا شاهد استارت رسمی دور بیست و سوم از این مسابقات باشیم. در ایستگاه اول این رقابت‌ها نتایج و اتفاقات جالب توجهی را دیدیم که برخی از آنها دور از انتظار بود و باید دید در ادامه شرایط لیگ چطور رقم خواهد خورد.

پرسپولیس و یک گل جنجالی

تیم فوتبال پرسپولیس برخلاف انتظار کار راحتی در دیدار خانگی هفته نخست مقابل آلومینیوم نداشت و برای کسب سه امتیاز در این دیدار مهم به دردسر افتاد. ابتدا چندین و چند موقعیت که از سوی بازیکنان تیم اراکی شکل گرفت و بیرانوند به زحمت مانع آن‌ها شد و بعد هم تک موقعیتی که اختلاف بازی را رقم زد و البته جنجال زیادی بپا کرد.

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

در دقیقه 38 بازی بود که سروش رفیعی در مرکز میدان صاحب توپ شد، سرش را بالا آورد و عمق خالی پشت مدافع راست آلومینیوم را دید و البته علی نعمتی‌ای را که در حال فرار از آن سمت بود و با یک پاس تو در عالی و کم نقص توپ را در موقعیت تک به تک به او رساند تا ساده‌ترین کار ممکن یعنی زدن ضربه آخر را به خوبی انجام دهد و دروازه شاگردان حسینی را باز کند. این گل تک گل بازی افتتاحیه پرسپولیس در ورزشگاه آزادیِ خالی از تماشاگر بود که 3 امتیاز ارزشمند در گام نخست برای سرخپوشان رقم زد و در روزی که بازی با کیفیتی از خودشان به نمایش نگذاشتند توانستند به برتری برسند. البته این گل سرو صدای زیادی بپا کرد چرا که خیلی‌ها معتقد بودند نعمتی در موقعیت آفساید صاحب توپ شده و گل پرسپولیس و 2 امتیازی که به واسطه آن گرفت حاصل تصمیم اشتباه داور مسابقه بوده است. گل‌محمدی هم در نشست خبری خودش عنوان کرد نعمتی میلیمتری در آفساید بوده است ولی در این جور مواقع دست کمک داور برای دادن فضا به مهاجم برای ساخت موقعیت گل باز است. صحبت‌های عجیبی که واکنش‌های منفی را تشدید کرد. به هر جهت جنجال‌های داوری همانطور که پیشتر گفته شده بود در نبود VAR باید منتظرش باشیم از همین هفته اول و روز اول مسابقات رقم خورد.

گل‌گهر را دست کم نگیرید

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

 در شرایطی که همه فوتبالدوستان از رقابت قهرمانی میان پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و با کمی اقماض استقلال صحبت می‌کنند، یک تیم در نقل و انتقالات چراغ خاموش و خوب جلو آمد و در شرایطی که کمتر کسی انتظارش را داشت با یک برد خیلی خوب کارش را در فصل جدید شروع کرد. گل گهر به مصاف فولاد خوزستان رفت و با نتیجه پر گل 3 بر صفر به برتری رسید. از موارد جالب توجه این بازی درخشش محمدرضا اخباری درون دروازه تیم سیرجانی بود و این تیم امیدوار شد به اینکه امسال با یک گلر مدعی شانس بیشتری برای رقابت در سطح قهرمانی داشته باشد. گل گهر با سرمربی یونانی خودش شروع قدرتمندی در لیگ برتر داشت و از این به بعد به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ برتری باید جور دیگری روی او حساب کنند.

استقلال انتظارها را شکست

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

از مشکلات استقلال در فصل جدید گفتیم و گفتند و نوشتیم و نوشتند و همه موارد از هرطرف نشان می‌داد و می‌دهد که درگیری‌های عدیده در این مجموعه آنها را می‌تواند حتی از جمع مدعیان قهرمانی خارج کند. خروج دو ستاره کلیدی این تیم و عدم جذب بازیکنان مد نظر سرمربی در کنار مشکلات مالی و معوقات بازیکنان و تعطیلی تمرینات و ثبت نشدن قرارداد برخی از نفرات جدید باعث شد استقلال با ترکیبی و نصفه و نیمه در هفته نخست به مصاف صنعت نفت برود و به نظر می‌رسید در گرمانی مردادماه آبادان در این شهر زمین گیر شود ولی نه تنها به مشکل نخورد، که حتی یک پیروزی پر گل هم به ثبت رسانید تا چهره یک مدعی را در همین گام اول از خودش به لیگ نشان دهد و یه نوعی انتظارها را بشکند. استقلال با وجود مشکلات زیادش می‌خواهد مبارزه کند و بجنگد و پیروز شود و مدعی قهرمانی باشد پس این تیم را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

سپاهان و چنگ و دندان نشان دادن در گام نخست

زشت و زیبای هفته نخست لیگ برتر؛ از گل مشکوک تا تولد یک مدعی

سپاهان مورایس امسال هم مانند فصل قبل کارش را با تقابل با یک مدعی شروع کرد و با یک پیروزی پر گل نشان داد عزمش امسال هم برای قهرمانی جدی است و شاید این بار انتظار 9 ساله آنها برای رسیدن به این عنوان به ثمر بنشیند. سپاهان و تراکتور هر دو از تیم‌های فعال نقل و انتقالات بودند که از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شدند و رقابت جذابی در هفته نخست رقم زدند که می‌تواند مهم‌ترین بازی ایستگاه آغازین لیگ هم همین تقابل دو تیم اصفهانی و تبریزی بود که به میزبانی سپاهان در نقش جهان برگزار شد. سپاهان در این بازی فراتر از حد انتظار ظاهر شد و به برتری پر گل سه بر یک دست پیدا کرد تا نشان دهد امسال دیگر شوخی ندارد و قصد دارد به هر شکل ممکن قهرمانی را بالای سر ببرد. رقابت با سپاهان این فصل کار سختی است و هر تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید از سد محکمی به نام سپاهان عبور کند. کار راحتی نیست...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha