کد خبر 212258
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

ارزیابی اوکراین از نشست جده: موفقیت‌آمیز بود

ارزیابی اوکراین از نشست جده: موفقیت‌آمیز بود

وزیر امورخارجه اوکراین ضمن موفقیت‌آمیز خواندن نشست جده، اذعان کرد: امکان جلب حمایت‌های جهانی از طرح صلح کی‌یف وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین روز گذشته (پنجشنبه،‌۱۰آگوست) درخصوص نتایج مذاکراتی که در اوایل هفته جاری به میزبانی عربستان سعودی برای حل بحران این کشور برگزار شد، ابراز خوش‌بینی کرد و آن را یک موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «الخلیج»، کولبا در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت: مذاکرات جده «نشان می‌دهد که می‌توان حمایت جهانی را در پشت طرح ده‌ماده‌ای» پیشنهادی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین، بسیج کرد.

وزیر خارجه اوکراین افزود: گفت‌وگوهای جده مبنایی حیاتی برای مذاکرات آینده در مورد چشم‌انداز اوکراین برای صلح خواهد بود.

وی در ادامه اذعان کرد: تعداد کشورهای علاقه‌مند به شرکت در نشست‌هایی مانند گردهمایی جده در چند هفته گذشته به شدت افزایش یافته است.

کولبا در ادامه گفت: «ما از حرکت در این روند کاملاً راضی هستیم. من فکر می‌کنم که نشست جده موفقیت‌آمیز بود؛ زیرا برای اولین بار ما را با کشورهایی که نماینده کل جهان بودند، و نه فقط اروپا و شمال و آمریکا، گرد هم آورد».

گفت‌وگوهای جده برای صلح در اوکراین که با حضور نمایندگان ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی برگزار شد، در ۶ آگوست جای به کار خود پایان داد؛ این نشست به مدت دو روز ادامه پیدا کرد تا راه حلی برای بحران اوکراین یافت شود. حاضران در این نشست، بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تبادل نظرات با هدف یافتن زمینه‌های مشترکی که راه را برای صلح هموار می‌کند، توافق کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha