کد خبر 212222
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

ابوترابی: استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی بدون تردید نتیجه مردمسالاری است

ابوترابی: استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی بدون تردید نتیجه مردمسالاری است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردمسالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است، گفت: استقلال و اقتدار امروز جمهوری اسلامی، بدون تردید نتیجه مردمسالاری است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به اضافه کرد: باید به این واقعیت و اصل محوری توجه داشت که مردمسالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است. اگر این پیوند بین ملت وم دولت نمی‌بود، در این درجه از اقتدار نبودیم.

وی با بیان اینکه صاحب نظران سیاسی غیرمسلمان هم به این واقعیت اذعان دارند به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در فروردین ماه امسال اشاره کرد و افزود: ایشان راهبرد جمهوری اسلامی را تبیین کرده و بر چند اصل تاکید کردند از جمله اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از ملت است.

ابوترابی فرد انتخابات را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مدیریت کشور دانست و گفت: رهبر انقلاب در ادامه فرمودند که انتخابات بر چهار راهبرد محوری استوار است و مسئولان نظام را به اجرای این راهبردها رهنمون کردند.

وی با اشاره به بحث سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی تاکید کرد: همه سیاستمداران منصف درباره راهبرد سلامت، اذعان دارند که جمهوری اسلامی در این راهبرد موفق است. راهبرد مشارکت نیز مورد تاکید رهبری بود که راه برای مشارکت به دست توانای ملت گشوده شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه این استقلال و اقتدار بدون تردید نتیجه مردمسالاری جمهوری اسلامی است، به تاثیر انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار در چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این روزها سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگلستان را شنیدید؛ این عناصر منحرف که از جنایات بریتانیا اطلاع دارند، سخنان موهوم را بر زبان می آورند در حالی که با آمریکا و دیگر کشورها برای به دست آوردن نفت کشورهای منطقه خاورمیانه با یکدیگر درگیری دارند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرد، راه افزایش قدرت و اقتدار ملی در مقابل زیاده‌خواهان را حرکت در مسیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانش حکمرانی برای خدمت به مردم و جامعه دانشی پیچیده‌ای است و به هر میزان بر چالش‌های پیش رو اضافه شود، بر ارتباط بین دولت و جامعه بیشتر اثرگذار است.

وی تاکید کرد که هرگاه ساحت حکمرانی، ساحت اندیشمنان و پاکدستان باشد، به سرمایه اجتماعی و امید افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: کسانی که دانش حکمرانی دارند و برای مشکلاتی چون تورم، پس انداز منابع ملی و مصارف ذخایر ارزی برای توسعه کشور برنامه دارند، باید برای ورود به صحنه انتخابات آماده باشند و پیش ثبت نام انتخابات مجلس را انجام دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، گفت: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور می‌توان در مسیر اصلاح تورم قدم برداشت. باید منابع ملی را پس‌انداز کرد و صندوق پس‌انداز ذخائر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد. 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: با افزایش هزینه‌های جاری و تامین این هزینه از منابع نامشروع و استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود. کسانی که شجاع هستند و مسائل را تشخیص می‌دهند و می‌توانند برای برون‌رفت از ای وضعیت خارج شوند در مشارکت انتخابات مجلس حضور یابند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه روز ۲۵ محرم اوج مصائب اهل بیت امام حسین (ع) است، مشکلات و چالش‌های به وجود آمده توسط یزید بن معاویه و کارگزارانش برای خانواده اسیر شده امام حسین(ع) را تشریح کرد.

وی یادآور شد: مدرسه اهل بیت علیهم‌السلام، سردار سلیمانی، رزمندگان اسلام و  پدران شهدا، آزادگان و ایثارگران و مبارزان سوری و یمنی را تربیت کرد. انقلاب اسلامی تمام هویتش را از این مدرسه گرفته است. اگر عاشورا نبود دفاع مقدس به نماد اقتدار ملت ایران تبدیل نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه چهار میلیون لبنانی نماد عزت و اقتدار جهان عرب شدند، افزود: اکنون ملت لبنان در کانون توجه ۳۰۰ میلیون عرب و پنج میلیارد مسلمان قرار دارد.

وی همچنین راهیابی ملی پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان را تبریک گفت و ادامه داد: این موفقیت حکایت از وجود مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش در کشور، دانش و هوش مربی و کادر فنی کارآزموده و قدرت و استقامت و هماهنگی تیمی مثال زدنی، قهرمانان نوجوان ایرانی و همچنین رصد دقیق تیم‌های رقیب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha