کد خبر 212215
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

دنیا یک قهرمان جدید دارد!

دنیا یک قهرمان جدید دارد!

جام جهانی زنان از 29 آگوست (31 تیر ماه) با حضور 32 تیم و به‌میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند در حال برگزاری است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ جام جهانی زنان از 29 آگوست (31 تیر ماه) با حضور 32 تیم و به‌میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند در حال برگزاری است. این جام از همان مرحله گروهی با شگفتی همراه بوده است و خلق شگفتی‌های متوالی در جام جهانی نهم زنان، همچنان ادامه دارد.

صبح امروز مرحله یک‌چهارم نهایی نهمین دوره از جام جهانی زنان، با دیدارهای اسپانیا برابر هلند و ژاپن برابر سوئد آغاز شد. این در حالی بود که از مجموع 8 تیم حاضر در این مرحله، تنها ژاپن سابقۀ قهرمانی در جام جهانی را داشت و سه تیم دیگری که در هشت دوره قبلی موفق به فتح جام این مسابقات شده بودند، پیش از این مرحله، از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

حذف آلمان که سابقه دو قهرمانی در سال‌های 2003 و 2007 را  دارد، از مهم‌ترین شگفتی‌های مرحله گروهی بود. در مرحله حذفی، نبرد دو قهرمان جام‌های جهانی در سال‌های 1995 و 2011 یعنی نروژ و ژاپن، با برتری ژاپن همراه شد و در همین مرحله، سوئد نیز موفق شد از سد آمریکا بگذرد تا بدین‌ترتیب پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌های جهانی زنان نیز با جام نهم وداع کند.

با این اوصاف در مرحله یک‌چهارم نهایی و در جمع هشت تیم حاضر در این مرحله، تنها ژاپن سابقه قهرمانی در جام جهانی زنان را داشت که این تیم نیز صبح امروز با نتیجه دو بر یک مغلوب سوئد شد تا در مرحله نیمه‌نهایی شاهد حضور هیچ‌کدام از قهرمان‌های سال‌های گذشته نباشیم.

بدین‌ترتیب قطعاً جام جهانی 2023 زنان به تیمی خواهد رسید که تاکنون موفق به فتح این جام نشده است. با توجه به این‌که برای نخستین‌بار است که جام جهانی زنان با حضور 32 تیم‌ برگزار می‌شود و همچنین فیفا برای نخستین‌بار میزبانی این جام را به دو کشور واگذار کرده است، می‌توان با قاطعیت گفت که این جام، جام اولین‌ها لقب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha