کد خبر 212204
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی:

شهدای مدافع حرم بنده‌های واقعی خداوند بودند

شهدای مدافع حرم بنده‌های واقعی خداوند بودند

کارشناس مذهبی گفت: شهدای مدافع حرم در نابودی داعش شبانه‌روز تلاش کردند، با کمترین امکانات توانستند در برابر داعشی‌ها بایستند، آنها را شکست دهند و همچنین با بندگی کردن به عبد واقعی خداوند تبدیل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم بزرگداشت روز شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای مرداد ماه شهر قزوین و حومه، گفت: به‌دست آوردن منابع انرژی منطقه، فروش اسلحه‌های کشورهای استکبار، از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی، تجزیه شدن ایران و معرفی دین اسلام به عنوان خشن‌ترین و وحشی‌ترین دین از مهمترین اهداف حمله گروه داعش به کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق بود.

وی در امن قرار گرفتن اسرائیل و تبدیل شدن آن به قدرت اول منطقه و از بین رفتن قدرت ایران در منطقه را از دیگر اهداف داعش برشمرد و گفت: خوشبختانه مردم ایران با مقاومت، شجاعت و نبرد با داعش توانستند این نقشه شوم آنها را خنثی کنند.

شهدای مدافع حرم بنده‌های واقعی خداوند بودند

 این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: داعش وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را در کشورهای اسلامی انجام داد تا به مردم دنیا بگوید مسلمانان به یکدیگر رحم نمی‌کنند و وحشی هستند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم در نابودی داعش شبانه‌روز تلاش کردند، با کمترین امکانات توانستند در برابر داعشی‌ها بایستند، آنها را شکست دهند و همچنین با بندگی کردن به عبد واقعی خداوند تبدیل شوند.

شهدای مدافع حرم بنده‌های واقعی خداوند بودند

عالی با اشاره به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار در عین حالی که نخبه نظامی بود در جنگ با داعش مسایل دینی را رعایت می‌کرد تا حقی را ناحق نکند، لذا خداوند با دیدن بندگی واقعی ایشان، شهادت را نصیبش کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: شهید سلیمانی درس آموخته مکتب حسینی بود که در آن مکتب امام حسین(ع) در سخت‌ترین و شدیدترین بلاها، بندگی واقعی الهی را کرد و خداوند نیز بالاترین مقام‌ها را به ایشان عطا کرد.

شهدای مدافع حرم بنده‌های واقعی خداوند بودند

 عالی یادآور شد: مردم ایران با بندگی کردن در زمان بلاها و سختی‌ها و تبدیل کردن آن به نعمت توانستند به لطف و کرم خداوند متعال موفق و پیروز باشند.

وی گفت: هر انسانی که در برابر مشکلات خط قرمزهای بندگی را رعایت کند و عبد باشد خداوند کمکش خواهد کرد، حمایتش می‌کند و سنگ تمام برایش می‌گذارد تا گشایش در امورش حاصل شود و این سنت خداست.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: استفاده بهینه از فرصت‌های زندگی که همانند نسیم زودگذر هستند و همچنین تبدیل تهدیدها و بلاها به فرصت‌ها از ویژگی‌های مؤمنان و بندگان واقعی خداوند هستند.

وی افزود: انسان‌ها با اعمال‌شان نعمت‌ها را به بلا و بالعکس تبدیل می‌کنند به عنوان مثال اگر در برابر نعمت‌ها شکرگزار باشند نعمت‌هایش روزافزون و در صورتی که کفر بورزند نعمت‌هایش کمتر می‌شود به همین دلیل انسان برای برخوردار شدن از نعمت‌های خداوند باید همیشه شکرگزار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha