کد خبر 212084
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

حملات پهپادی بامدادی به مسکو و سواستوپل خنثی شدند

حملات پهپادی بامدادی به مسکو و سواستوپل خنثی شدند

دو پهپاد مملو از مواد منفجره که به سمت مسکو در حرکت بودند، بامداد امروز پنجشنبه با موفقیت رهگیری و سرنگون شدند. همچنین وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۱۱ پهپاد اوکراینی در نزدیکی سواستوپل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وقوع این حملات پهپادی از سوی سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو و همچنین وزارت دفاع روسیه تایید شده است.

به گفته شهردار مسکو، سامانه‌های پدافند هوایی حدود ساعت ۴ صبح به وقت محلی فعال شدند؛ یک پهپاد بر فراز منطقه کالوگا رهگیری و دیگری در مجاورت جاده کمربندی مرکزی سرنگون شد.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۱۱ پهپاد دیگر با استفاده از جنگ الکترونیک در نزدیکی سواستوپل سرکوب شدند و در حالی که به هدف نرسیدند، در دریای سیاه سقوط کردند. این وزارتخانه تاکید کرد: «در نتیجه این حملات تروریستی خنثی شده، هیچ تلفات جانی و خسارتی به بار نیامد.»

همچنین وادیم آستافیف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که جنگنده‌های سو-۳۴ به بیش از ۱۰ هدف از نیروهای مسلح اوکراین در سه جهت حمله کردند. او گفت: خدمه جنگنده بمب‌افکن‌های Su-۳۴ گروه جنوبی نیروهای نظامی بیش از ۱۰ تأسیسات نیروهای مسلح اوکراین را در مسیرهای لیسیچانسک، سولدار-آرتموفسک و الکساندروف-کالینوفسک هدف قرار دادند.

در همین حال، یک تعمیرگاه خودرو در منطقه حومه دوموددوو، درست خارج از مسکو، در آتش سوخت و مساحتی به وسعت حدود ۱۰۰۰ متر مربع گرفتار حریق شد. شعبه منطقه‌ای وزارت شرایط اضطراری (MChS) وقوع این حادثه را تایید کرد. شاهدان عینی هم از شنیدن صدای چند انفجار خبر دادند. ارتباط احتمالی این حادثه با پهپادهایی که به تازگی رهگیری شدند، همچنان نامشخص است.

حملات پهپادی از سمت اوکراین، از اواخر ژوئیه شدت گرفته است. در واکنش به این حملات، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که این اقدامات اوکراین تاکیدی بر «ماهیت رژیم کی‌یف» است. او گفت که اقدامات لازم برای تضمین امنیت انجام می‌شود و افزود که هیچ برنامه‌ای برای افزایش سطح تهدید تروریستی در مسکو وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha