کد خبر 212073
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت

ترکیب احتمالی استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت

امروز از اولین چینش ترکیب جواد نکونام برای استقلال رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال پس از مشکلات فراوان و مسائلی که در فاصله میانِ فصل گذشته و فصل جاری برایش پیش آمد به نقطه آغازین لیگ بیست و سوم رسیده و امروز باید در آبادان و در دیداری سخت و دشوار به مصاف صنعت نفت برود تا بازی هفته نخستش در فصل جدید را با مدیریت و کادرفنی جدید برابر این تیم تجربه کند.

استقلال نسبت به فصل گذشته علاوه بر مدیریت و کادرفنی، در جمع بازیکنانش هم تغییراتی داشته است که احتمالاً اثر برخی از آنها را در ترکیب اولیه این تیم در بازی امروز شاهد خواهیم بود. عدم برآورده شدن نیازهای جواد نکونام از سوی مدیریت باعث شده این تیم به زحمت یک جمع 11 نفره آماده برای بازی امروز داشته باشد و به جز چند پست محدود در سایر پست‌ها مشخص است که چه نفراتی به میدان خواهند رفت و حدس زدن ترکیب استقلال در بازی امروز شاید کار سختی نباشد.

استقلال درون دروزاه دو گلر در اختیار دارد، حسین حسینی و محمدرضا خالد آبادی که به نظر می‌رسد نکونام به کاپیتان خودش در این بازی اعتماد کند. حسینی گزینه مازاد استقلال در نقل و انتقالات بود و استقلال به دنبال پورحمیدی، اخباری و بیرانوند رفت و در جذب آنها شکست خورده و در نهایت به ناچار دوباره به حسینی برگشت. البته حسینی امسال مثل سال قبل حاشیه امنی در استقلال ندارد و خالد آبادی هم رقیب توانمندی برای او محسوب می‌شود شاید اگر حسینی به روزهای اوجش برنگردد با 1-2 بازی ضعیف در ترکیب استقلال جایش را به این دروازه‌بان جوان بدهد.

در خط دفاع استقلالی‌ها با عارف غلامی و رافائل سیلوا قطع همکاری داشتند و حالا حسین مرادمند و آرمین سهرابیان را در این نقطه از زمین در اختیار دارند و البته ایمان سلیمی هم احتمالاً نیمکت نشین خواهد بود. در سمت راست صالح حردانی که از بازیکنان مورد علاقه جواد نکونام محسوب می‌شود و زیر نظر او در فولاد اوج گرفت بازی می‌کند و در سمت چپ هم از بین جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی شانس نفر دوم برای حضور در ترکیب بیشتر است ولی این مورد یک ابهام در ترکیب امروز استقلال خواهد بود.

کمی جلوتر باید هافبک دفاعی استقلال را بشناسیم و در شرایط عادی اینجا جایی است که استقلالی‌ها باید از روزبه چشمی استفاده کنند ولی محرومیت او باعث شده در بازی افتتاحیه استقلال در فصل جدید غایب باشد و یک مهره ارزشمند دیگر نکونام هم در اختیار این سرمربی قرار نداشته باشد. در نبود روزبه چشمی استقلالی‌ها احتمالاً از زبیر نیک نفس مقابل صنعت نفت استفاده خواهند کرد و این بازیکن مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت. سابقه بازی او در خوزستان و آشنایی او به هوای این روزهای آبادان می‌تواند در این شرایط جوی به استقلال کمک کند و بازیکنانی مثل او و صالح حردانی به کمک ترکیب اصلی استقلال در این بازی خواهند آمد.

یک خط جلوتر جایی است که دو هافبک رو به جلوی استقلال را باید حدس بزنیم که در اینجا هم کار سختی نداریم. استقلال فصل قبل از سعید مهری و آرش رضاوند در این نقطه از زمین استفاده می‌کرد و عملکرد خوبی هم از جانب آنها شاهد بودیم و امسال هم که یک هافبک عراقی به نام منتظر محمد به جمع آبی‌ها اضافه شده در هفته اول تغییری در این پست شاهد نیستیم و همان زوج فصل گذشته به میدان خواهند رفت و باید در هفته‌های آینده منتظر رونمایی از محمد باشیم.

اما چینش دو وینگر استقلال جایی است که تغییرات عمده ترکیب آبی‌ها را در آن باید شاهد باشیم. جایی که دیگر اثری از دو ستاره بوشهری فصل گذشته آبی ها نیست. مهدی قایدی و محمد محبی از این تیم جدا شدند و حالا دست نکونام در انتخاب جانشین به جای آنها بسته است. احتمالاً مهرداد محمدی و کوین یامگا دو گزینه‌ای هستند که در این نقطه از زمین برای استقلال به میدان خواهند رفت و باید دید نکونام از کدام یک در سمت راست و از کدام یک در سمت چپ استفاده خواهد کرد چرا که هر دو نفر پست تخصصی‌شان سمت راست زمین است.

و در نهایت نوک حمله هم پست دیگری است که استقلال در آن با کمبود بازیکن مواجه است و به ناچار آرمان رمضانی را پس از قطع همکاری بار دیگر به خدمت گرفت. در اینجا هم استقلال تنها یک گزینه برای ترکیب اصلی دارد که ارسلان مطهری است.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال در بازی امروز به شرح زیر است:

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، مهرداد محمدی و ارسلان مطهری

ترکیب احتمالی استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha