کد خبر 212069
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

سروری:

جنگ آینده بشریت، جنگ آب است

جنگ آینده بشریت، جنگ آب است

رئیس شورای عالی استان ها جنگ آینده بشریت را جنگ آب دانست و بیان داشت: موضوع آب هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شرایط برای کشور ما در این وضعیت جغرافیایی دشوارتر هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو آغاز شد، گفت: با توجه به شرایط خاصی که در حوزه برق و آب وجود دارد و موج گرمای فزاینده ای که شاهد هستیم تمام تمرکز وزیر بر پایدار ماندن شبکه برق است و تمام جلسات خود را لغو کردند اما با نگاه مثبت ایشان به مجموعه شوراها، امروز در خدمتشان هستیم.

وی افزود: شوراها، سرمایه اجتماعی بزرگی هستند که امام(ره) پایه گذار آن بودند تا نظامی مبتنی بر اراده مردم شکل بگیرد. مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی با ذکر خاطره‌ای از معمار انقلاب گفته است: " در نوفل لوشاتو خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم و اولین موضوعی که به ما تأکید کردند این بود که برای شوراها و شکل گیری آن برنامه ریزی کنید و این نشان دهنده اهمیت شوراها در افکار و برنامه‌های امام(ره) دارد که اولین اولویت خود را بحث شوراها مطرح کردند تا کار مردم به دست مردم داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: ما در شوراها، ظرفیت ۱۲۶ هزار نفری داریم که از دل روستاها تا بزرگترین شهرها در شورای عالی استان‌ها حضور دارند و ظرفیتی بی بدیل در کشور محسوب می‌شوند که هر چند عقب ماندگی‌های زیادی در مسیر تعالی شوراها قرار داریم اما هم قسم شدیم تا این مسیر را طی کنیم و خواسته امام و رهبری را جامه عمل بپوشانیم. 

سروری اظهار داشت: مهندس محرابیان از وزرای باسابقه و پرکار هستند که در شرایط سختی سکان هدایت این وزارتخانه را به دست گرفتند؛ مشکلاتی که از دولت سابق انباشته شد و به این دوره رسید و در حالی که همه انتظار روزهای سختی برای خاموشی‌ها مانند دولت قبل را داشتند اما با تلاش و تدبیر کمترین مشکل پیش آمد و از وزیر و همکاران وی تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه جنگ آینده بشریت را جنگ آب دانست و بیان داشت: موضوع آب هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شرایط برای کشور ما در این وضعیت جغرافیایی دشوارتر هم خواهد بود. شورای عالی استان‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه در سایه تعامل با وزارت نیرو داشته باشد چرا که مصرف بهینه آب فرهنگ سازی میخواهد و ما در همه سطوح کشور نمایندگانی داریم که در این زمینه می‌توانند نقش ایفا کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: در سایر بخش‌های دیگر نیز می‌توانیم تعامل سازنده با وزارت نیرو داشته باشیم و همکاران دو مجموعه در جلسات مشترک نقاط تعامل را شناسایی کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha