کد خبر 212031
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، در گفتگو با «حیات»؛ 

اهتمام جدی وزارت کار و بنیاد شهید برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران/ رفع مشکلات دهک‌بندی ایثارگران در سامانه رسیدگی به شکایات وزارت کار

اهتمام جدی وزارت کار و بنیاد شهید برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران/ رفع مشکلات دهک‌بندی ایثارگران در سامانه رسیدگی به شکایات وزارت کار

مرتضوی با تاکید بر اینکه وزارت کار و بنیاد شهید برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران اهتمام ویژه دارند، گفت: ایثارگران برای رسیدگی به اعتراضات خود در خصوص دهک‌بندی‌ها، به سامانه رسیدگی به شکایات دایر در ادارات وزارت کار و تعاون اجتماعی مراجعه کنند. 

مرتضوی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: تمام دستگاههای اجرایی در حوزه اشتغال ایثارگران با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود، وظایفی دارند.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از خانواده‌های ایثارگران منتظر فراهم شدن فرصت شغلی هستند، افزود: وزارت کار، بنیاد شهید و سایر دستگاهها در این خصوص برنامه‌های جدی دارند. 

وزیر کار با اشاره به وضعیت دهک‌بندی ایثارگران، اظهار کرد: دهک‌بندی دارای چارچوبی مشخص است که ایثارگران بر اساس آن در دهک‌های مختلف قرار می‌گیرند.

مرتضوی افزود:  گاهی فرد اعلام می‌کند که چه میزان درآمد دارد، اما ملاک عمل پایگاه رفاه ایرانیان، میزان درآمد خانوارها است. بر همین اساس درآمد کل خانوار برای تعیین رتبه دهک‌بندی مد نظر قرار گرفته، محاسبه شده و نسبت به میزان درآمد خانوار، دهک‌بندی این عزیزان انجام می‌شود. 

وزیر کار بیان کرد: به فرض مثال وقتی سقف درآمد یک خانوار به یک میزانی برسد در دهک 9 قرار می‌گیرد و هر چه میزان درآمد پایین‌تر باشد، در دهک‌های پایین قرار می‌گیرد، اما گاهی ممکن است تفاوت این دهک‌ها به تناسب درآمدها و نزدیک بودن آنها به یکدیگر میلی‌متری با یکدیگر سنجیده شوند. 

وزیر کار  تصریح کرد: این موضوع یک پایه عقلایی دارد و حتما باید برای دهک‌بندی مبنایی در نظر گرفته شود و از آن پایه به بعد، به ترتیب دهک‌ها دسته‌بندی می‌شوند. 

مرتضوی در پایان عنوان کرد: امکان دارد که ایثارگران عزیز بعضا نسبت به دهک‌بندیشان ایرادات و مشکلاتی داشته باشند، در این صورت با ورود به سامانه‌ای که برای این امر در وزارت کاررتعریف شده، می‌توانند پی‌گیری کنند که چرا در آن دهک قرار دارند، نهایتا اگر هم از طریق سامانه نتوانند پاسخ بگیرند، با مراجعه به مرکز این سامانه در وزارت تعاون و در کلیه ادارات وزارت کار و تعاون اجتماعی، برای ثبت و رسیدگی به اعتراضات خود مراجعه کنند.

خبرنگار: معصومه غفاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    وزیر محترم کار تعاون و رفاه اجتماعی سلام علیکم وضعیت دهک بندی خانوارهایی که اقتصاد خانواده آنها تحت تاثیر بیماری یک یا چند بیمار در آن خانواده هاست را دستور رسیدگی و پیگیری فرمایید . دستور فرمایید همکاران و کارشناسانتان در اینگونه موارد در کنار بررسی درآمد این خانوارها ، هزینه ها هم در نظر بگیرند . گرچه دسترسی به همه هزینه های این هموطنان ندارید .