کد خبر 211995
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

قاضی زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم:

شهدای مدافع حرم نمونه ای از شهدای کربلا هستند

شهدای مدافع حرم نمونه ای از شهدای کربلا هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت شهدای مدافع حرم خصوصا شهدایی که سرشان از بدن جدا شد، گفت: هر کدام از شهدای مدافع حرم نمونه ای از شهدای کربلا هستند که با رفتنشان، نهایتشان را ختم به خیر کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: خوشحالیم که در جمع صمیمی و صاحب مجلسان امروز یعنی خانواده شهدای مدافع حرم حضور داریم، همچنین خشنودیم که در کنار والدین، همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم میزبان ریاست محترم جمهوری هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره خانواده شهدای مدافع حرم می فرمایند: این را بدانید فرزندان شما در هر نقطه ای از کشورهای عراق و سوریه بودند با هدف دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: جوانان شما مقابل کسانی ایستادند که می خواستند هیچ اثری از اهل بیت باقی نماند. به شهدای مدافع حرم به طور ویژه افتخار میکنیم. باب شهادت برای همسران و فرزندان شما به جهت سعادتی که داشتند، باز بود.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در هشت سال دفاع مقدس از جوانان وطن خواسته می شد تا برای دفاع از مرز و بوم کشور به جنگ بروند اما شهدا امروز از قشری هستند که برای دفاع از حریم اهل بیت ممارست می کنند تا در میدان نبرد حضور یابند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: در این روز جا دارد از شهدای سرجدای مدافع حرم مانند شهید حججی یاد کنیم، هر کدام از شهدای مدافع حرم نمونه ای از شهدای کربلا هستند که با رفتنشان نهایتشان را ختم به خیر کردند.

وی تصریح کرد: تمدن اسلامی، کارخانه انسان سازی است که بر پایه ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی بنا شده است. شهدا باعث افتخار تمدن اسلامی هستند، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر مدافعین حرم نبودند باید در داخل مرزهای کشور مشغول مبارزه می بودیم.

معاون رییس جمهور گفت: از جمله ویژگی شاخص این شهدا وظیفه شناسی، زمان شناسی و غیرت است که از حریم انقلاب اسلامی و مظلومین جهان هستی ولو غیر مسلمان دفاع کردند. اینجا باید گرامیداشت رزمندگان ایرانی، تیپ فاطمیون، تیپ حیدریون، تیپ زینبیون و حزب الله را پاس بداریم چراکه برای این عزیزان حدود جغرافیایی محدود کننده نبود.

وی گفت: شهدا و ایثارگران مدافع حرم همچون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شاید در شرایطی سخت تر و کیلومتر ها دور از تر وطن به جبهه شتافتند تا از مردم مظلوم و مستضعف منطقه در مقابل گروه تروریستی داعش و سایر تکفیری ها دفاع کنند. شهدای مدافع حرم با حضورشان در عراق و سوریه، مانند شهید باقری و شهید چمران اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند. جا دارد در چنین مراسمی از راس مدافعان حرم سردار بزرگ و محبوب مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان نظیر شهید سردار همدانی، شهید تقوی، شهید توسلی و شهید صابری یاد کنیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام تلاش خود را در جهت ارتقا وضعیت مادی و معنوی خانواده های شهدا و ایثارگران دنبال میکند، هرچند که در این مسیر قصور بسیاری وجود دارد و باید هر روز جبران نموده و تلاش بیشتری کنیم.

 معاون رییس جمهور گفت: تلاش کردیم با حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات را در بستر هوشمندسازی ارائه کنیم، همچنین سعی کردیم در اصلاح ساختارها بنیاد شهید را به سازمانی راهبردی و معاضدتی تبدیل کنیم و فعالیت های مردم نهاد خود را گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ماه پیش که افتخار داشتیم در خدمت رهبر انقلاب و در جمع شهدا حضور داشته باشیم رهبر فرزانه انقلاب بیان نمودند که خانواده شهدا هر کدام یک رسانه هستند و باید راوی شهدای خود باشند و در این مسیر مصاحبه انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در خدمت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باشیم، گفت: در مجموع جمعیت کل ایثارگران مدافع حرم اعم از شهدا، جانبازان و آزادگان تاکنون  ۷۳۰۸ نفر می باشد. که در این میان ۲۰۲۷ نفر شهید داریم که ۴۹۳ نفر آنان از مدافعان ایرانی هستند. همچنین طبق احراز بنیاد جمعیت مدافعان حرم با وجود خانواده محترمشان که در قید حیات هستند  ۱۸۱۰۰ نفر می باشند.

قاضی زاده هاشمی گفت: از این جمعیت برای ۹۵۷ مورد وضعیت اشتغال برقرار شده است. همچنین طبق آمار پرونده واریز حقوق مستمری برای تمام والدین شهدای مدافع حرم که تشکیل پرونده دادند، انجام شده است.

وی افزود:  همچنین کمک معیشتی برای ۱۶۲۴ نفر از جانبازان مدافع حرم واریز و برای ۱۳۱ نفر از این جانبازان نیز حالت اشتغال انجام شده است. برای ۱۴۵۶ نفر نیز تسهیلات مسکن ارائه شده است. همچنین تا این لحظه ۸۱۷ مورد مراسم و ۴۵۷۸ مورد دیدار با این خانواده های معظم صورت گرفته است.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: امیدواریم که با کمک دولت محترم که همیشه همراه و پشتیبان ما بوده اند بتوانیم در آینده خدمات شایسته تری را به این خانواده ها ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha