کد خبر 211986
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

مرزهای ایران و پاکستان را به فرصت تبدیل کنیم

مرزهای ایران و پاکستان را به فرصت تبدیل کنیم

حیدری با اشاره به سفر وزیر امورخارجه ایران به پاکستان گفت: پاکستان در حوزه دریا و خشکی با جمهوری اسلامی مرزهای مشترکی دارد که این مرزها را می توان به فرصت تبدیل کرد.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: اولویت راهبرد نظام، ارتباط با کشورهای همسایه است. پاکستان دارای مرزهای طولانی با جمهوری اسلامی ایران است که از گذشته تا به امروز با یکدیگر ارتباط خوبی داشته اند و یکی از کشورهای ست که نقش مهمی در تحولات منطقه ای دارد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پاکستان در حوزه دریا و خشکی با جمهوری اسلامی مرزهای مشترکی دارد که این مرزها را می توان به فرصت تبدیل کرد اما با این وجود شاهد آن هستیم که بخشی از مرزهای ما با پاکستان به محلی برای تردد مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. این موضوع از داخل خاک پاکستان اتفاق افتاده و آنها در این کشور هم آموزش دیده و هم علیه امنیت ملی ایران اقدامو پس از این دست از عملیات ها از طریق خاک پاکستان متواری می شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و پاکستان به منظور تامین امنیت مرزها تفاهم نامه هایی را به امضا رسانده اند تا زمینه لازم برای تقویت روابط فراهم شود. سفر اخیر وزیر امو خارجه به کشور پاکستان را می تواند گامی موثر برای امنیت مرزها  و توسعه و تامین روابط دانست.

حیدری با اشاره به روابط حسنه ایران و پاکستان در سالهای اخیر گفت: نسبت به توسعه و تعمیق روابط دو کشور احتیاج است تا دیدار و گفتگو هایی برای تفاهم نامه های بیشتری صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اینگونه سفرها برای هر دو کشور با مشترکاتی که دارند ضروری ست، تصریح کرد: پاکستان از نظر زبانی، فرهنگی، مذهبی و نقطه نظراتشان در جهان اسلام و نظام بین الملل با ایران مشترک است بنابراین این مشترکات زمینه ساز افزایش سطح تبادلات در زمینه های مختلف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزها باید مرکز صادرات و واردات باشند، افزود: امنیت پاکستان امنیت ایران محسوب می شود و دو طرف نیاز به همکاری و گسترش ارتباطات بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha