کد خبر 211971
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

سرقت سریالی سلاح و مهمات از پایگاه ها و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

سرقت سریالی سلاح و مهمات از پایگاه ها و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب از محکومیت یک نظامی صهیونیست به علت سرقت از پایگاه‌های نظامی این رژیم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این مقام نظامی صهیونیست اعلام کرد که یک نظامی به علت سرقت و فروش هزاران فشنگ محکوم شده است.

وی افزود: نظامی دیگر نیز به علت دادن اطلاعات به یک غیرنظامی صهیونیست از پایگاه نظامی جولان اشغالی سوریه محکوم شده است.
 

این مقام نظامی صهیونیست همچنین اعتراف کرد که این پایگاه نظامی در جولان نیز پس از چند روز توسط افرادی که به آن نفوذ شده بود، مورد سرقت قرار گرفته و ده‌ها هزار مهمات از آن به سرقت رفته است.

اعتراف سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با آن رخ می دهد که سرقت مهمات از پایگاه های ارتش اسرائیل به یک روند تکراری تبدیل شده است، اکتبر (مهر/ آبان) گذشته، ۳۰ هزار گلوله تفنگ و مسلسل از پایگاه نظامی تیپ گیواتی رژیم صهیونیستی به سرقت رفت.

در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بیش از ۹۳ هزار گلوله با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متری از پایگاه آموزشی ارتش رژیم اسرائیل در نزدیکی کیبوتس (دهکده اشتراکی) «تسیئیلیم» به سرقت رفت.

به نوشته سما، این یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های مهمات در تاریخ ارتش رژیم صهیونیستی است، به‌ویژه در چنین پایگاه نظامی بزرگ که در دهه اخیر شاهد چند مورد سرقت سلاح و تجهیزات نظامی بوده است.

بر اساس گزارش سال گذشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، سرقت مهمات و همچنین تسلیحات با وجود رصد کردن میلیون‌ها مسیر فرعی به منظور حفاظت از پایگاه‌های نظامی، همچنان تکرار می‌شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ششم ماه ژوئن جاری از سرقت مقادیر زیادی مهمات از یک پایگاه نظامی در «تسیئیلیم» خبر داد و رسانه ها نیز از سرقت ۳۰ هزار گلوله برای تفنگ M-۱۶ پرده برداشتند.
 

۲۲ خرداد امسال نیز، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد که دو افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی لباس افراد عادی را پوشیده و توانستند بدون مجوز وارد پایگاه آموزشی نظامی «ناحال» این رژیم شوند.

این دو افسر سپس۲ خودروی جیپ از نو ع «رانجلر» و ۴ قبضه سلاح را از این پایگاه نظامی سرقت کنند.

در این گزارش آمده بود که اقدام دو افسر ارتش رژیم صهیونیستی در ورود به پایگاه ناحال با لباس شخصی و بدون مجوز و سرقت ۲ خودرو و چهار قبضه سلاح به طور عمدی برای ارزیابی میزان امنیت پایگاه انجام شده است.

رسانه های مختلف صهیونیست از جمله روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) این اتفاق را یک شکست امنیتی برای ارتش رژیم صهیونیستی دانسته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha