کد خبر 211960
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم

نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ بیست و سوم امروز مقابل آلومینیوم اراک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ برتر بیست و سوم از امروز سوت آغازش خواهد خورد و در نخستین گام تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها باید به مصاف آلومینیوم اراک برود و این دیدار در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی از ساعت 19:30 برگزار خواهد شد.

سرخپوشان در شرایطی گام به این میدان می‌گذارند که به گفته یحیی گل‌محمدی هنوز تیمشان تکمیل نشده و در برخی پست‌ها نیاز به جذب بازیکن دارند ولی به هر جهت با مجموعه‌ای از بازیکنان که در حال حاضر در اختیارشان قرار گرفته است باید لیگ را شروع کنند و به مصاف شاگردان مجتبی حسینی بروند.

در دروازه پرسپولیس مثل همیشه شاهد حضور علیرضا بیرانوند هستیم. گلر ملی پوش پرسپولیس که در پنجره تابستانی جزو بازیکنان خبرساز و جنجالی فوتبال ایران بود و مذاکراتی هم با استقلال داشت در نهایت قراردادش را با سرخپوشان تمدید کرد و در این تیم ماندنی شد و در حال حاضر ذخیره‌ مطمئنی هم ندارد و در غیاب احمد گوهری که از این تیم جدا شده تنها گزینه گل محمدی درون دروازه است و اگر مشکلی برایش پیش بیاید تیم با  دردسرجدی روبرو خواهد شد.

در خط دفاعی سرخپوشان دست بازتری نسبت به فصل قبل دارند. دانیال اسماعیلی فر که تک گزینه یحیی گل‌محمدی برای دفاع راست است و با جدایی سیامک نعمتی گزینه دیگری برای ترکیب اصلی در اختیار ندارد و در سمت چپ هم با وجود عدم جذب گزینه تخصصی همچنان علی نعمتی می‌تواند برای این تیم مثل فصل گذشته به میدان برود و عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد.

جذاب‌ترین بخش خط دفاعی سرخپوشان اما انتخاب زوج دفاع میانی است جایی که پرسپولیس فصل گذشته جواب خوبی در استفاده از زوج گولسیانی - پورعلی‌گنجی گرفت و ثبات خوبی در خط دفاعی برای این تیم ایجاد شد و حالا با اضافه شدن حسین کنعانی زادگان، گل‌محمدی باید یکی از این سه نفر را نیمکت نشین کرده و با دو نفر دیگر تیمش را به مصاف آلومینیوم بفرستد. پیش بینی می‌شود در این بین گولسیانی نیمکت نشین شده و دو مدافع ایرانی تیم ملی در کنار هم به میدان بروند. در کنار این سه نفر البته فرشاد فرجی هم روی نیمکت حضور دارد و می‌تواند گزینه تعویضی خوبی برای سرخپوشان در اواخر بازی باشد.

در پست هافبک دفاعی پرسپولیس تغییراتی نسبت به فصل قبل داشته و با خروج کامیابی‌نیا شاهد حضور مسعود ریگی در این تیم هستیم ولی احتمالاً این بازیکن از روی نیمکت کار را دنبال خواهد کرد و گل‌محمدی مانند فصل گذشته و ترکیب اواخر لیگ از یک هافبک دفاعی و یک هافبک طراح استفاده خواهد کرد که در این صورت میلاد سرلک تک گزینه حضور در ترکیب اصلی خواهد بود و ریگی و اسدبیگی از روی نیمکت کار را دنبال خواهند کرد.

سروش رفیعی کمی جلوتر از سرلک وظیفه بازیسازی و طراحی را برای سرخپوشان در میانه میدان بر عهده خواهد داشت تا از وسط زمین کار طراحی حملات پرسپولیس را شکل دهد و یکی از عوامل اوج گیری سرخپوشان در اواخر فصل گذشته هم حضور او در ترکیب اصلی پرسپولیس عنوان شده است. در کناره‌ها هم مثل فصل قبل شاهد حضور دو بازیکن پرسپولیس هستیم که بار حملات این تیم را در نفوذهایشان به دوش می‌کشند. یک طرف میدان وحید امیری است و در سوی دیگر سعید صادقی که البته با وجود تفاوت در سبک بازی، شرح وظایف متفاوتی دارند و هرکدام با توجه به شیوه بازی خود به بار هجومی تیم کمک می‌کنند.

یک خط جلوتر زوج خط حمله پرسپولیس را شاهد خواهیم بود. جایی که مهدی ترابی مثل فصل گذشته از کمی عقب تر به محوطه جریمه اضافه می‌شود تا به عمق خط دفاعی حریف نفوذ کند و با استفاده از سرعت و بازیخوانی خودش خط دفاعی آلومینیوم را آزار دهد و در نهایت در نوک حمله هم شاهد یک بازیکن جدید در ترکیب سرخپوشان هستیم که او کسی نیست جز شهاب زاهدی. پرسپولیس در پنجره تابستانی در پست نوک حمله با شیخ دیاباته، لئاندرو پریرا و عیسی آل کثیر خداحافظی کرده و به جای این سه خروجی تنها شهاب زاهدی را به خدمت گرفته است و وظیفه سنگینی هم روی دوش این مهاجم سابقاً لژیونر وجود دارد و باید بار هجومی سرخپوشان و تمام کنندگی ضربات را به خوبی در زمین پیاده کند و باید دید در این امر چقدر موفق است.

بدین ترتیب پرسپولیس با ترکیبی مشابه ترکیب ثابت فصل گذشته خودش و با دو تغییر امروز مقابل آلومینیوم بازی خواهد کرد. ورود کنعانی زادگان به جای گولسیانی و حضور شهاب زاهدی به جای عیسی آل کثیر.

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دیدار امروز مقابل آلومینیوم اراک:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، وحید امیری، سعید صادقی، مهدی ترابی و شهاب زاهدی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم

گل‌محمدی از نفراتی مثل فرشاد فرجی، مصطفی احمدی، مهدی عبدی، محمد عمری، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، وحدت هنانوف و گئورگی گولسیانی روی نیمکت استفاده خواهد کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha