کد خبر 211948
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹

سعیدی در گفتگو با «حیات»؛

موضوعات فرهنگی، راهکار فرهنگی می خواهند

موضوعات فرهنگی، راهکار فرهنگی می خواهند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اتخاذ رویکردهای فرهنگی در موضوعات مختلف فرهنگی تاکید کرد.

معین الدین سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: همانگونه که رهبری فرمودند کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی ست. اما آیا با این روش ها می توان فلسفه حجاب، در کشور را تبیین کرد. هرگز این راهکار صحیحی نخواهد بود. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: نکته حایز اهمیت این است که در موضوع حجاب هیچ گونه خلا قانونی وجود نداشته و ما از قانون مجازات اسلامی برخوردار  هستیم. اما مسئله ای قابل اهمیتی که این روزها گریبان گیر مردم است، شرایط تلخ معیشتی ست.  در حال حاضر مرغ از سر سفره های مردم پریده است. 

سعیدی خاطر نشان کرد: اگر کشف حجاب حرام سیاسی و شرعی ست؛ این بانکداری ربوی نیز با مشکلات اساسی و شرعی روبرو ست، کودکان کار، قبر خوابی ها، مشکلاتی که بیماران خاص در تامین دارو دارند و وضعیتی که جامع معلولان با آن دست و پنجه نرم می کنند نیز قابل بخشش نخواهد بود و به همان اندازه تلخ و گزنده هستند، لذا با این روشها، تجربه ثابت کرده است که نمی توانیم فلسفه حجاب را تبیین کنیم بلکه اثر معکوسی برجامعه خواهد گذاشت. 

وی در ادامه افزود: اولویت های ما به عنوان نمایندگان مردم باید اولویت های مردم باشد و در حال حاضر اولویت های مردم  بیشتر در حوزه معیشتی است. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنان و دختران بلوچ در سخت ترین شرایط نیز حجابشان را زمین نمی گذارند، گقت: این موضوع به دلیل جریمه کردن و یا قوه قهریه نیست، بلکه این موضوع در خانواده ها نهادینه شده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات فرهنگی، راهکار فرهنگی می خواهند. لذا بنده بعید میدانم که با این روش ها به جایگاه خوبی برسیم. اما معتقدم در چنین موضوعاتی اولویتمان لایحه حجاب و عفاف نبوده است، مضاف براینکه حجاب به معنای عفاف نیست.

 وی در ادامه عنوان کرد: نمایندگان مجلس بارها گفته اند که باید به همه موارد مانند معیشت،حجاب و... توجه کرد،  امامن معتقدم در روزهای که شرایط مردم روز به روز حاد تر می شود نیاز است تا به شرایط معیشتی، بیشتر توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha