کد خبر 211925
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

معاون استاندار لرستان:

مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است

مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مسلم مرادی امروز ۱۷ مردادماه در جلسه ستاد اربعین بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است، آرمان و هدف شهدا بازگشایی راه کربلا بود.

وی تصریح کرد: نهضت عظیم عاشورا جهاد تبیین صورت می‌گیرد و کسی که وارد ساز و کار اربعین می‌شود در مسیر همان مکتب قرار گرفته و به‌نوعی تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: اصل برگزاری مراسم اربعین از سوی مردم خواهد بود و عمده کاری که دولت دنبال خواهد کرد تسهیلگری و حمایت خواهد بود.

مرادی اضافه کرد: پنج کمیته در ستاد اربعین شهرستان بروجرد برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، مردمی، پشتیبانی، ایمنی راه‌ها و اسکان در ستاد اربعین شهرستان بروجرد تشکیل شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: شهرستان بروجرد پنج موکب در کربلا برای خدمات‌دهی به زائران ایجاد می‌کند، ۲ موکب شهید بروجردی و بقیه‌الله نیز در شهرستان بروجردی به زائران کربلا خدمات ارائه می‌دهد.

مرادی اظهار کرد: با توجه به نذورات مردمی برای ایام اربعین لازم است که پویش مردمی برپا شود تا مردم نذورات خود را برای برگزاری هرچه بهتر اهدا کنند.

وی تصریح کرد: برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران اربعین می‌طلبد که از ظرفیت خیرین هم استفاده شود و همچنین برای کمیته اسکان زائران هم اوقاف و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: برای اسکان زائران اربعین ۶ مسجد و حسینیه در نظر گرفته شده تا زائران در هنگام تردد از بروجرد بتوانند استفاده کنند.

محمد ایرانشاهی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران کربلا در شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ زائر از شهرستان بروجرد از طریق ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران عزیمت کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بروجرد از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور برای عزیمت زائران کربلا اختصاص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha