کد خبر 211918
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

جزئیات حمله «داعش» از اطراف پایگاه التنف آمریکا

جزئیات حمله «داعش» از اطراف پایگاه التنف آمریکا

یک منبع نظامی سوری از حمله صبح امروز سه شنبه عناصر گروه تروریستی داعش از اطراف پایگاه التنف آمریکا خبر داد که در اثر آن دو نیروی نظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بقایای عناصر مسلح داعش که در مناطق تحت کنترل ائتلاف بین المللی در بادیه سوریه فعال هستند، از منطقه ۵۵ که پایگاه غیرقانونی "التنف" آمریکا در مرز مثلث سوریه، عراق و اردن را احاطه کرده است، حمله کردند.

وی که در استان رقه سوریه کار می کند، خبرها پیرامون کنترل نیروهای داعش بر یکی از روستاها در مرز اداری میان دو استان رقه و دیرالزور در شرق سوریه را تکذیب کرد.

پیرامون جزئیات این حمله، منبع مذکور گفت، گروهی از بقایای داعش اواخر دوشنبه شب به ایست بازرسی ارتش سوریه در روستای "معدان عتیق" واقع در شرق استان رقه هجوم آورده و پس از عقب نشینی نگهبانان و پناه گرفتن در یک پایگاه مستحکم، یک کانکس را آتش زدند.

این منبع افزود، تروریست‌های داعش به سمت خودروها در جاده رقه - دیرالزور تیراندازی کردند و در اثر این تیراندازی که به خودروی حامل سه تن از نیروهای دفاع ملی ارتش سوریه در حال عبور از جاده اصابت کرد، یک تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

این منبع همچنین گفت، این گروه داعشی و نیروهای گشت امنیتی که در حال عبور از جاده رقه - دیرالزور بودند، با هم درگیر شدند و یک نیروی امنیتی کشته شد.

این منبع در ادامه افزود، نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی فورا ایست بازرسی مذکور را پس گرفته و منطقه را پاکسازی کردند که در این عملیات یک نیروی داعشی به هلاکت رسید و دیگر نیروهای این گروه تروریستی به مناطق بیابانی مشرف بر مناطق تحت نفوذ و کنترل "ائتلاف بین المللی" تحت رهبری آمریکا در اطراف منطقه ۵۵ گریختند، منطقه ای که پایگاه غیرقانونی التنف آمریکا را احاطه می کند و بقایای داعش از آن منطقه به عنوان پایگاهی امن در اجرای حملات پراکنده و ناگهانی به ایست های بازرسی و تجمعات غیرنظامیان مخصوصا چوپانان استفاده می کنند.

به گفته این منبع، اخیرا در اثر این حملات تعدادی از غیرنظامیان مخصوصا چوپانان و افراد زیر ۱۶ سال کشته شدند.

منطقه ۵۵ که تحت حفاظت جنگنده‌های آمریکا قرار دارد، پایگاه غیرقانونی التنف را احاطه می کند، پایگاهی که آمریکا از آن به‌ عنوان مقری برای نیروهای خود و برخی از شبه نظامیان متحدش مانند بقایای داعش استفاده می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha