کد خبر 211894
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

طلا 3 دلار ارزان شد

طلا 3 دلار ارزان شد

قیمت طلا در جهان به علت افزایش ارزش دلار 3 دلار و 12 سنت کاهش یافت و هر اونس 1933.44 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، با افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در این هفته در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا هستند تا در مورد اینکه آیا نرخ بهره باز هم افزایش می‌یابد یا نه، سرنخ پیدا کنند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3 دلار و 12 سنت کاهش 1933.44 دلار فروخته شد.

ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر 0.2 درصد تقویت شد و طلا برای مالکان ارزهای دیگر را گران‌تر ساخت.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد بازار طلا گفت: «نرخ تورم، به ویژه تورم هسته، همچنان می‌تواند نگرانی قابل توجهی برای فدرال رزرو باشد. بازار در حال حاضر می‌داند که تورم اصلی در حال کاهش است؛ اما هر گونه آمار قوی می‌تواند در کوتاه‌مدت برای طلا مانند عامل نزول قیمت عمل کند».

اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده که در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود بالاتر از انتظار باشد، احتمال یک افزایش دیگر نرخ بهره را در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر تقویت می‌کند. افزایش نرخ بهره ارزش سوددهی اوراق قرضه و هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره را بالا می‌برد.

قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت که بیشتر دلیل آن، اظهارات میشل بومان، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو بود که گفت احتمال باز هم نیاز باشد نرخ بهره افزایش یابد تا نرخ بهره را به هدف 2 درصد فدرال رزرو برساند.

البته بازارها در حال بررسی آمارهای تجاری دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند که نشان می‌دهد صادرات چین در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.5 درصد کاهش یافته است.

همچنین میزان واردات این کشور 12.4 درصد کاهش یافته است. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان هم است.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق با پشتوانه طلا در جهان 0.3 درصد در روز گذشته کاهش یافته است که نشان‌دهنده احساس سرمایه‌گذاران نسبت به بازار طلاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha