کد خبر 211845
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

باشگاه استقلال که فصل گذشته اوضاع خوبی در لیگ برتر نداشت، با وضعیت به مراتب بدتری به استقبال فصل جدید می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال بعد از یک قهرمانی باشکوه در پایان لیگ بیست و یکم که با انواع و اقسام رکورد شکنی‌ها همراه بود، فصل گذشته را با وجود برگزاری دیدارهای با کیفیت و تماشاگر پسند و برتری‌های پرگل، نتوانست عنوان قهرمانی را در لیگ و جام حذفی بالای سر ببرد و در هر دو جبهه قافیه را به حریف سنتی خودش یعنی پرسپولیس واگذار کرد. در این شرایط به نظر می‌رسید آبی‌ها با حفظ ثبات در مدیریت و کادرفنی و تقویت خود در برخی پست‌ها کار سختی برای نبرد قهرمانی در فصل جدید نداشته باشند ولی نه در مدیریت و کادرفنی ثبات در این مجموعه رقم خورد و نه اقدامی در جهت تقویت تیم از لحاظ نیروی انسانی رخ داد و نه حتی باشگاه توانست همان نفرات کلیدی فصل گذشته خودش را هم حفظ کند و دو مهره اصلی و مهم خود یعنی قایدی و محبی را از دست داد تا در آستانه شروع فصل جدید با بحران جدی در این خصوص روبرو باشند. استقلال به عنوان یکی از دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران اوضاع خوبی برای شروع فصل جدید ندارد و به سختی می‌توان این تیم را مدعی عنوان قهرمانی در فصل جدید در نظر گرفت.

استقلالی‌ها بعد از قطع همکاری با ساپینتو، به سراغ جواد نکونام رفته تا این سرمربی کارنامه‌دار و جوان گره گشای کار این تیم در فصل جدید باشد و بعد از آن بود که حجت کریمی از سمت مدیرعاملی باشگاه استعفا داد و علی خطیر فعلاً جای او را گرفت تا هم در مدیریت و هم در کادرفنی شاهد تغییر در این مجموعه باشیم.

تمدید مهم؟ تقریبا هیچ

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

استقلال تقریباً هیچ تمدیدی مهمی که بگوییم بازیکن خود را از دهان شیر بیرون کشید و نگه داشت، ندارد. نفراتی از این تیم از جمله حسین حسینی و محمدحسین مرادمند و سعید مهری و امثالهم که قراردادشان با باشگاه به اتمام رسیده بود در این تیم حفظ شدند ولی مشتری جدی و پروپاقرصی هم میان سایر تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر نداشتند و به نوعی استقلال برایشان بهترین تیم محسوب می‌شود. اگر استقلال موفق می‌شد قایدی یا محبی را در جمع نفرات خودش نگه دارد آنگاه کار بزرگی رقم زده بود ولی حالا نمی‌توان به اقدام خیلی مهمی از سوی آبی‌ها در این زمینه اشاره کرد. حسینی که در این تیم ماندنی شد اصلاً مورد نیاز باشگاه نبود و استقلالی‌ها بعد از ناکامی در جذب گلرهای دیگر به ناچار دوباره به او رجوع کردند و شاید بتوان گفت تمدید با مرادمند که پیشنهاد مالی خوبی از  فولاد داشت مهم‌ترین اقدام باشگاه در این راستا بود که البته آنهم ثمره مدیریت خوب باشگاه نبود و خود مرادمند مدعی شده با استقلال سفید امضا کرده و از سر علاقه شخصی در این تیم ماندنی شد نه شرایط خوبی که مدیران باشگاه برایش رقم زدند.

بهترین خرید: مهرداد محمدی

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

مهرداد محمدی جدی‌ترین و مهم‌ترین خرید فصل جدید استقلال در این بازار کساد نقل و انتقالات تابستانی این تیم محسوب می‌شود. او مورد توجه سپاهان و پرسپولیس هم قرار داشت ولی در نهایت با وجود اینکه پیش از این ادعا کرده بود به تیم رقیب یعنی پرسپولیس علاقه دارد، پیراهن آبی را بر تن کرد و بعدها شنیده می‌شد که از این تصمیم خودش پشیمان است چرا که برخلاف ادعای مدیران وقت باشگاه، این مجموعه برای قهرمانی بسته نمی‌شود. مدتی هم صحبت از فسخ قرارداد او به دلیل عدم دریافت پیش پرداختش مطرح بود ولی در نهایت قراردادش به طور رسمی ثبت شد تا خیال نکونام حداقل از بابت او راحت شود.

آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمدرضا خالد آبادی، آریا برزگر و منتظر محمد هم سایر خریدهای این  فصل آبی‌ها هستند و با این وجود جواد نکونام اعلام کرده از نقل و انتقالات باشگاه راضی نیست و نفرات مهمی که مد نظرش بودند خصوصاً در فاز هجومی جذب نشدند. در هر صورت محمدی جدی‌ترین و مهم‌ترین چهره جدید نقل و انتقالات استقلال در این فصل است.

شکست بزرگ: بیرانوند

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

بزرگترین سنگی که استقلال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی برداشت علیرضا بیرانوند بود و خریدی که می‌توانست مثل بمب در فوتبال ایران سرو صدا کند و در تاریخ ماندگار شود، پیش از انفجار خنثی شد تا تبعات آن یک شکست سنگین در رقابت نقل و انتقالاتی با تیم رقیب و البته استعفای مدیرعامل این باشگاه باشد.

استقلالی‌ها قصد داشتند یک گلر با کیفیت به جای حسینی که از عملکردش ناراضی بودند جذب کنند و در این راه در جذب اخباری و پورحمیدی شکست خوردند و در ادامه هم مذاکره با بیرانوند به بن بست خورد و در نهایت این بازیکن با سرخپوشان تهرانی قراردادش را تمدید کرد تا بزرگترین شکست نقل و انتقالاتی استقلال را شاهد باشیم.

در کنار او، یاسین سلمانی، سعید عزت اللهی، عارف آقاسی، رضا اسدی، امیرحسین حسین‌زاده و روبرتو تورس هم نفرات دیگری بودند که استقلال در جذب آنها شکست خورد و نتوانست هیچکدام را به خدمت بگیرد.

ضربه سنگین جدایی زوج بوشهری

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

مهم‌ترین جدا شده‌های استقلال بدون تردید مهدی قایدی و محمد محبی هستند. دو وینگر ملی پوش بوشهری در فصل گذشته ستاره‌های استقلال بودند و در مواقعی که بازی فنی و تاکتیکی این تیم گره می‌خورد با توانایی  فردی خودشان گره از کار آبی‌ها باز می‌کردند و از عوامل نتایج خوب آبی‌پوشان در فصل گذشته بودند ولی باشگاه در مذاکره با هر دو گزینه ناکام بود و شکست خورد.

محبی که طرف قرارداد سانتاکلارا بود در نهایت راهی روستوف روسیه شد و در استقلال نماند و از طرفی مهدی قایدی هم با وجود اینکه اعلام کرد دوست دارد در استقلال بماند در نهایت از سوی باشگاه شباب الاهلی به الاتحاد کلبا فروخته شد تا قایدی در امارات شاگرد فرهاد مجیدی شود و یک مهره مهم دیگر از چنگ آبی پوشان در بیاید.

ترکیب احتمالی فصل جدید

بررسی وضعیت تیم‌ها در آستانه شروع فصل جدید: نا امیدی مطلق در اردوگاه آبی

استقلال در دروازه مثل سابق از حضور حسینی استفاده خواهد کرد که البته امسال یک رقیب سرسخت و جدی به نام خالدآبادی هم روی نیمکت دارد. در خط دفاع مرادمند مثل سابق حضور خواهد داشت و در کنارش در غیاب سیلوا و غلامی، سهرابیان به میدان خواهد رفت. در سمت راست حردانی و در سمت چپ ابوالفضل جلالی بازی می‌کنند.

هافبک دفاعی استقلال روزبه چشمی است و یک خط جلوتر منتظر محمد عراقی و یکی نفر از میان رضاوند و مهری که شانس اولی بیشتر است بازی خواهند کرد. جانشین محبی و قایدی جدا شده هم یک طرف مهرداد محمدی خواهد بود و در سوی دیگر کوین یامگایی که یک خط جلوتر بازی خواهد کرد و در نهایت در نوک حمله هم شاهد حضور ارسلان مطهری هستیم.

پس ترکیب احتمالی استقلال در فصل جدید به شرح زیر است:

حسین حسینی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، منتظر محمد، مهرداد محمدی، کوین یامگا و امیر ارسلان مطهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha