کد خبر 211841
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

تشدید نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی

تشدید نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی

شهرکی با اشاره به گزارشات و اعتراضات واصله مبنی بر کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیت در سایت‌ها و سکوهای فروش بلیت، گفت: نظارت بر عرضه بلیت سفرهای تابستانی در بخش حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای شدت می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، حمیدرضا شهرکی، معاون حمل‌و نقل سازمان راهداری ثانوی با اشاره به گزارشات و اعتراضات مسافران از کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیت افزود: مقرر است بر عملکرد همه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی در قالب طرح ویژه توسط ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای نظارت موثر انجام شود.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده در این زمینه، گفت: مقرر شده شرکت‌های حمل‌و نقل مسافر دست کم ۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی خود در مسیرهای برون استانی را از طریق سایت‌ها، آپ‌های اینترنتی و موبایلی طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل مسافری به فروش برسانند و بقیه را در قالب فروش حضوری عرضه کنند.

شهرکی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل مسافری باید بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس برای پیش فروش بلیت‌ها در سامانه‌های فوق را رعایت کنند، همچنین این شرکت‌ها با بهره‌مندی از همه ناوگان در اختیار، باید به برقراری سرویس‌های فوق العاده برای مقاصد با تقاضای بالا اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ضروری است تمهیدات پیشگیرانه مانند بررسی میزان استفاده از سرویس‌های دربستی، کنترل و نظارت سیستمی با بهره‌مندی از سامانه داده کاوی به استناد اطلاعات ثبتی دوربین‌های کنترلی و سیستم کنترل صورت وضعیت به طور جدی در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد و در موارد احراز عدم رعایت موضوعات اشاره شده توسط شرکت ها، مراتب رسیدگی و تذکرات و اقدامات لازم در چارچوب ضوابط اعمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha