کد خبر 211738
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

تداوم وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور

تداوم وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور

سازمان هواشناسی برای برخی از نقاط کشور تداوم افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، امروز دوشنبه در بخش هایی از آذربایجان شرقی اردبیل، سمنان، تهران، البرز،قزوین، زنجان ،مازندران مناطقی از مرکز کشور در استانهای قم، مرکزی و اصفهان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی میشود.

 سه شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استانهای همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

 بیشینه بارش طی دو روز آینده برای ارتفاعات و دامنه های البرز در استانهای سمنان، تهران و مازندران انتظار می‌رود. چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

  طی پنج روز آینده در دامنه ها و ارتفاعات واقع در هرمزگان جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان جنوب و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شبه رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. 

طی پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق شرق بخشهایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. 

این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور تشدید شده و رخداد توفان گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این ناحیه انتظار می رود. 

همچنین طی سه روز آینده در بعضی ساعات سرعت وزش باد در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

 امروز و فردا تنگه هرمز شمال و مرکز خلیج فارس و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha