کد خبر 211723
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای برخی از استان‌ها

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای برخی از استان‌ها

سازمان هواشناسی با پیش بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) برای برخی از استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی در روزهای دوشنبه ۱۶ مرداد نیمه شمالی سمنان و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، زنجان، قزوین، البرز، و همچنین سه‌شنبه هرمزگان، جنوب شرق فارس، مازندران، نیمه شمالی سمنان، جنوب غرب گلستان، دامنه و ارتفاعات در استان‌های البرز، قزوین، زنجان، تهران و ارتفاعات کرمان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر، سیلاب بصورت محلی، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال در این مناطق دور از انتظار نیست.

بر این اساس توصیه می‌شود هموطنان در این مناطق از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرخوداری کنند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی کامل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha