کد خبر 211687
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد؛

لزوم تقویت نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم/ محور کار ما سند تحول قضایی است

لزوم تقویت نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم/ محور کار ما سند تحول قضایی است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اصل 161 قانون اساسی بر نظارت دیوان عالی کشور اطلاق دارد و از این ابزار نظارت باید حداکثر استفاده را کرد و نظارت دیوان عالی کشور در این زمینه باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، جلسه تکریم و معارفه رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور صبح امروز 15 مرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سالن اجتماعات کاخ دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره همه مسئولان دستگاه قضایی انقلاب اسلامی  و قدردانی از زحمات مجموعه همکاران در دادستانی کل کشور تصریح کرد: تلاش همکاران و دادستان های سراسر کشور در حفظ امنیت جای تشکر دارد و از اعتماد رئیس قوه قضائیه به حقیر برای انجام وظیفه در مسئولیت دیوان عالی کشور و تمامی عزیزانی که در جلسه مشورتی بنده را به عنوان گزینه مورد نظر معرفی کردند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از بیان کارهایی که در این مدت در دادستانی کل کشور صورت گرفته به دو دلیل صرف نظر می کنم، نخست اینکه وقت اقتضا نمی کند و اگر به این موارد بپردازم مطلب ناقص خواهد شد و دلیل دیگر اینکه تمامی اقدامات انجام شده در جهت ادای دین به انقلاب، شهدای عزیز و مردم و نتیجه یک کار جمعی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: سعی کرده ام آنچه در این مدت در توانم بوده از کار نکاهم و اقداماتی که در دادستانی کل کشور انجام گرفته زحمات بنده نیست بلکه محصول تلاش های خالصانه معاونین، مشاورین، دادستانهای سراسر کشور و همکاران خدوم اداری بوده است.

وی ادامه داد:  دادستانی کل کشور یک مرجع بسیار مهم و گسترده، با وظایف و تکالیف مختلف می باشد که در عرصه های گونان کشور تأثیرگذار است؛ کارهایی در این مدت انجام شده است، اما راه زیادی در پیش است و فاصله ما تا نقطه مطلوب برای یک نظام قضایی در طراز جمهوری اسلامی یک فاصله طولانی است و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم تا در اجرای عدالت به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر برنامه محوری در امور  و لزوم بازنگری و اصلاح در سند تحول قضایی افزود: محور کار ما سند تحول قضایی است که امسال آخرین سال اجرای خود را طی می کند، این سند برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم را مسئولیتی بسیار خطیر و سنگین توصیف کرد و گفت: اصل 161 قانون اساسی بر نظارت دیوان عالی کشور اطلاق دارد و از این ابزار نظارت باید حداکثر استفاده را نمود و نظارت دیوان عالی کشور در این زمینه باید تقویت شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر استفاده از ظرفیت قضات پیشکسوت برای برنامه ریزی در جهت نظارت تأکید کرد و افزود: برای مشورت و همکاری، دست نیاز به سوی قضات عالی قدر دیوان عالی کشور دراز می کنم، انتظار به حق این است که بتوانیم در دیوان عالی کشور آن تحولی که اقتضا می کند و مدنظر مقام معظم رهبری حفظه الله بوده و جایگاه دیوان عالی کشور آن  را می پسندد ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha