کد خبر 211478
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

مادر شهیدان والامقام «امین و عبدالکریم لرکی» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «امین و عبدالکریم لرکی» آسمانی شد

مرحومه حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان والامقام امین و عبدالکریم لرکی از استان خوزستان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مرحومه حاجیه خانم "خاور طاهری" مادر شهیدان والامقام "امین و عبدالکریم لرکی" پس از تحمل سال‌ها رنج فراق از فرزندانش، عصر جمعه ۱۳مردادماه سال ۱۴۰۲ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 مراسم تشییع پیکر پاک این مادر گرانقدر روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۱۶ با اقامه نماز به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فر و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران خوزستان در گلزار شهدای اهواز برگزار خواهد شد، سپس ساعت ۱۸ در گلزار شهدای هفتکل و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان این ضایعه را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان مرحومه تسلیت گفت و از درگاه الهی برای روح درگذشتگان رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت کرد.

گفتی است؛ شهید «امین لرکی» در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۴۴ در هفتکل دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۰ درسن ۱۶ سالگی به علت اصابت خمپاره درمنطقه عملیاتی شوش فیض به شهادت نائل شد.

همچنین معلم شهید «عبدالکریم لرکی» در سال ۱۳۴۱ در یکی از روستاهای محروم در شهرستان هفتکل به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ جاویدالاثر گردید. وی در فروردین 92 به علت نداشتن مدارک شناسایی به عنوان شهید گمنام در سردشت دزفول به خاک سپرده شد که بعدها هویت این عزیز توسط آزمایشات DNA شناسایی گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha