کد خبر 211322
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

وزیر خارجه اوکراین:

امیدواریم غرب کمک به کی‌یف را کاهش ندهد

امیدواریم غرب کمک به کی‌یف را کاهش ندهد

وزیر خارجه اوکراین ابراز امیدواری کرد که کاخ سفید درباره کاهش کمک‌هایش به اوکراین تصمیم گیری نکند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این اظهارنظر از سوی دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته تا به کمک مالی ارسال تسلیحاتی به تایوان از طریق بودجه تخصیص یافته برای اوکراین نظر مساعد بدهد.

دیپلمات ارشد اوکراینی به آژانس خبری "اوکرینفورم" گفت: چگونگی حل این مسائل یا مسائل دیگر در داخل آمریکا به خودشان مربوط است. شک ندارم که تصمیماتی که در دولت ایالات متحده در زمینه حمایت از اوکراین اتخاذ خواهد شد، در واقع منجر به کاهش این حمایت نمی‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که بایدن در نظر دارد اواخر ماه اوت از کنگره بخواهد که تامین تسلیحات به تایوان را به عنوان بخشی از درخواست بودجه تکمیلی برای اوکراین تامین کند. این درخواست پس از اعلام کاخ سفید در اواخر ژوئیه ۲۰۲۳ مبنی بر تامین تسلیحات ۳۴۵ میلیون دلاری تایوان از سوی ایالات متحده صورت می‌گیرد.

روسیه بارها هشدار داده که تامین تسلیحات برای اوکراین به منزله اهدافی مشروع است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته که ارسال سلاح از سوی متحدان ناتو و آموزش نیروهای اوکراینی توسط آنها به منزله دخالت مستقیم در جنگ اوکراین تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha