کد خبر 211233
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

نقش کلیدی بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ لزوم افزایش تولید فیلم، سریال و کتاب در این حوزه

نقش کلیدی بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ لزوم افزایش تولید فیلم، سریال و کتاب در این حوزه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنیاد شهید باید در حوزه مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش کلیدی را ایفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو ماموریت اصلی را بر عهده دارد، گفت: نخستین ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران ناظر بر خدماتی است که باید به خانواده‌های شهدا و جانبازان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این ماموریت نقش پشتیبانی را بر عهده دارد، متذکر شد: بنیاد شهید در این ماموریت باید نقش تسهیل گری را ایفا کند،  یعنی امتیازاتی را که قانونی و مشروع است برای خانواده جانبازان فراهم نماید تا آنان از این امتیازات بهره‌مند شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دومین ماموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط توجه به حوزه فرهنگی، آموزشی و تربیتی است. در واقع بنیاد شهید باید در حوزه مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش کلیدی را ایفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تصریح‌ کرد: به طور مثال، بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از طریق چند رسانه‌ای (صوت و تصویر فراگیر) و سایر عرصه‌های هنری استفاده نماید تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه منتشر شود.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان این نسل ممکن است ندانند نوجوانان و جوانانی که در دفاع مقدس یا در زمینه مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سایر حوزه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند از خود ایثار و جهاد نشان دادند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این جوانان جان خود را تقدیم کردند تا مملکت در آرامش و امنیت به سر ببرد، گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد در امنیت به سر ببرد بدون ایثار، گذشت و شهادت به این امر دست نمی یابد. همین خاطر است که باید این فرهنگ نشر یابد و معرفی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه تاکنون رمان‌های بسیاری در این امر نوشته شده است افزود: این مقدار کافی نبوده و باید رمان‌های بیشتری در این خصوص چاپ شود. همچنین نیاز است فیلم و سریال‌های بسیاری در این عرصه تولید گردد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ضروریست در این بخش ورود پیدا کند، البته ممکن است برخی فعالیت‌ها به طور مستقیم توسط این بنیاد انجام نشود اما بنیاد شهید باید راهبری و هدایتگری آن را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha