کد خبر 211232
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

افزایش 8 دلاری قیمت طلا با کاهش رتبه اعتباری آمریکا

افزایش 8 دلاری قیمت طلا با کاهش رتبه اعتباری آمریکا

پس از اینکه موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد و ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه این کشور سقوط کرد، جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران زیاد شد.

به گزارش اقتصادی حیات؛ پس از اینکه موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد و ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه این کشور سقوط کرد، جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران زیاد شد.

 پس از اینکه موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد، ارزش دلار آمریکا، سوددهی اوراق قرضه این کشور و بازار بورس آسیا سقوط کرد و با کاهش اعتماد به اقتصاد این کشور، جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران زیاد شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7 دلار و 96 سنت افزایش 1952.25 دلار فروخته شد.

فیچ پس از اینکه بازارها در روز سه‌شنبه بسته شد با اشاره به وخامت مالی آمریکا طی 3 سال آینده و افزایش بدهی‌های این کشور، رتبه اعتبار AAA آمریکا را به مثبت AA کاهش داد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازارهای نفتی گفت، آخرین بار که اس‌اند پی در سال 2011 رتبه آمریکا را کاهش داد، بازارها به هم‌ ریخت هرچند این بار همان واکنش را نمی‌بینیم اما همه چیز قابل مشاهد است.

طلا که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، در زمان‌های آشفتگی و بی‌ثباتی اقتصادی در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

پس از انتشار آمار نسبتا قوی تولیدات صنعتی و ساخت و ساز در آمریکا که کاهش باز کردن کسب و کار به کمترین میزان در بیش از 2 سال گذشته را جبران کرد، قیمت طلا روز گذشته یک درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم 3 هفته گذشته رسید.

اکنون تمرکز بر گزارش فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی در ماه جولای است که شاخصی برای سلامت اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود.

روسای بانک مرکزی آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند، بتوانند تورم را بدون ضربه زدن به بازار کار کاهش دهند؛ با این حال، آنها گفتند، انجام این کار مستلزم بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدتی است.

هرچه نرخ بهره افزایش می یابد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha