کد خبر 211209
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

زاخاروا: اوکراین ابزار جنگ هیبریدی غرب علیه روسیه است

زاخاروا: اوکراین ابزار جنگ هیبریدی غرب علیه روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اوکراین را ابزار جنگ هیبریدی غرب علیه مسکو اعلام کرد و درباره تبعات دادن تضمین امنیتی به کی‌یف هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛«ماریا زاخاروا» در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: استفاده کی‌یف از ترور باعث تشدید بحران اوکراین و به تاخیر افتادن صلح می شود.

وی، حامیان تسلیحاتی اوکراین در میان کشورهای غربی را شریک جنایات کی‌یف اعلام و استفاده از این روش های ایذایی را حاکی از شکست ضدحمله علیه روسیه ارزیابی کرد.

این مقام روس افزود: غرب از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ ترکیبی علیه روسیه استفاده می کند و شایعات درباره داده شدن تضمین های امنیتی از سوی واشنگتن به کی‌یف فقط «بازی با کلمات» است.

زاخاروا خاطرنشان کرد: عضویت اوکراین در ناتو یا داده شدن هر تضمین امنیتی دیگری به اوکراین، تبعات غیرقابل پیش بینی برای اروپا و جهان خواهد داشت.

وی افزود: آمریکا از اوکراین برای اهداف ژئوپلیتیک خود استفاده ابزاری می کند اما به زودی، واشنگتن مجبور خواهد شد تا واقعیت های جدید جهان را بپذیرد و با جاه‌طلبی های هژمونیک خود خداحافظی کند.

این مقام روس از تظاهرات ملی گرایان ژاپنی علیه مالکیت مسکو بر جزایر کوریل انتقاد کرد و گفت: جزایر کوریل بخش جدایی ناپذیر خاک ماست و چنین اقداماتی، دخالت در امور داخلی روسیه و نقض منشور سازمان ملل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha