کد خبر 211188
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

نصب ۲۰۰۰ دوربین نظارتی و کنترل در معابر شهر تهران تا پایان سال جاری

نصب ۲۰۰۰ دوربین نظارتی و کنترل در معابر شهر تهران تا پایان سال جاری

جلال بهرامی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، حداقل ۲۰۰۰ دوربین نظارتی و کنترلی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران نصب شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، کلان شهر تهران سال هاست که با معضل آلودگی هوا دست وپنجه نرم می کند و با وجود ارائه طرح های متنوع این مشکل همچنان پابرجاست، اما یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در محدوده مرکزی تهران است. 

در این طرح خودروها اجازه ورود به محدوده کنترل ترافیک را ندارند مگر اینکه شهروندان پیش از ورود به این محدوده نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک به صورت سالانه یا روزانه اقدام کنند.

در حقیقت خودروهایی که فاقد مجوز طرح ترافیک هستند پس از ورود به محدوده کنترل ترافیک از طریق دوربین‌های نظارتی و کنترلی جریمه می‌شوند.

یکی از شروط خرید مجوز طرح ترافیک داشتن گواهی معاینه فنی است، یعنی نه تنها به خودروهای فاقد معاینه فنی مجوز طرح ترافیک داده نمی‌شود، بلکه خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک بشوند و فاقد معاینه فنی باشند توسط دوربین‌های کنترل و نظارتی شناسایی و جریمه می‌شوند.
 
مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اخیراً نیز نسبت به خرابی دوربین‌های نظارتی و کنترلی سطح شهر تهران انتقاد کرد و یادآور شد یکی از عمده دلایل آلودگی هوای تهران تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی است از این رو ضروریست تا دوربین‌های نظارت و کنترلی در سطح پایتخت افزایش یابد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در واکنش به اظهارات پیرهادی به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در موضوع دوربین‌های نظارتی و کنترلی معابر تهران، موضوع صحیح نیست بلکه باید توسعه این دوربین‌ها در سطح شهر تهران در اولویت قرار بگیرد.

بهرامی با بیان اینکه ما در این زمینه دچار عقبماندگی جدی هستیم افزود: طبق قانون باید منابع مالی توسعه دوربین‌های نظارتی و کنترلی از محل ماده ۲۳ تامین شود. در واقع طبق ماده ۲۳ باید از محل جرایم رخ داده سهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اختصاص داده شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه طی چندسال گذشته مبلغی از ماده ٢٣ به شهرداری‌ها پرداخت نشده است، مطرح کرد: امسال نخستین سالی است که پس از گذشت بیش از ۱۰ سال در یک الی دو هفته گذشته مبلغی از این ماده به شهرداری تهران اختصاص یافته است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: البته فارغ از این موضوع، ما چند برابر این رقم را در بودجه سال جاری شهرداری تهران در نظر گرفته‌ایم و اکنون پروژه توسعه دوربین‌های نظارتی و کنترلی سطح شهر تهران در حال انجام است.

بهرامی اعلام کرد: بر این اساس مقرر شده است تا پایان سال ۱۴۰۲، حداقل ۲۰۰۰ دوربین نظارتی و کنترلی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران نصب شود.

وی با بیان اینکه اکنون نیز این دوربین‌ها در تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: در واقع اغلب دوربین‌های موجود در مرکز شهر و محدوده زوج و فرد و کنترل ترافیک آلودگی هوا نصب شده است که در طرح توسعه این تعداد در تمام مناطق تهران افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha